بازگشت صادرات محصولات حلال مالزی به دوران پیش از کرونا
کد خبر: 4060101
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶

بازگشت صادرات محصولات حلال مالزی به دوران پیش از کرونا

شرکت توسعه حلال مالزی(BHD) اعلام کرد که انتظار می‌رود صادرات محصولات حلال این کشور در سال جاری از سطح 42 میلیارد رینگیت (9.5 میلیارد دلار) در دوران قبل از همه‌گیری کرونا بیشتر شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Free Malaysia Today، خیرالعارفین سحری، مدیر اجرایی این شرکت گفت که صادرات حلال در سه ماهه اول سال 2022 تقریباً 100 درصد نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سحری هیرول امروز در مراسم راه‌اندازی کمپین «حلال را اولین انتخاب خود کنید» به خبرنگاران گفت: با توجه به عملکرد سه ماهه اول سال، اگر این روند و شتاب تا پایان سال ادامه یابد، در مسیر پیشی‌گرفتن از سطح قبل از همه‌گیری کرونا خواهیم بود.

وی افزود: در طول همه‌گیری پیش‌بینی کردیم که اقتصاد حلال حداقل به سه سال پس از همه‌گیری نیاز دارد تا بهبود یابد. اما با نگاهی به آمار فعلی، به نظر می‌رسد که زودتر از حد انتظار در حال بهبود هستیم.

هیرول تصریح کرد: وضعیت زنجیره تأمین نیز در حال بهبود است. این امر از صادرات مشتقات روغن پالم و مواد حلال که بیش از 100 درصد افزایش یافته است معلوم شده بود، سایر محصولات نیز به آرامی در حال بهبود هستند.

نورازمان ایوب، از مقام‌های وزارت تجارت و صنعت بین‌المللی مالزی هم گفت که عملکرد صادرات حلال مالزی در سال 2021 نسبت به 30.5 میلیارد رینگیت (7.9 میلیارد دلار) در سال گذشته با 19 درصد افزایش به 36.3 میلیارد رینگیت (8.2 میلیارد دلار) رسیده است. این افزایش اهمیت صنعت حلال را برای اقتصاد مالزی، علی‌رغم چالش‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹، ثابت می‌کند.

وی گفت: سرمایه‌گذاری مستقیم در پارک‌های حلال مالزی در سال 2021 نیز نسبت به سال قبل از آن 210 میلیون رینگیت (47 میلیون دلار) رشد داشته است.

در مجموع 500 کارآفرین حلال در کمپین ترویج حلال که از اواخر ماه آوریل (اواخر اردیبهشت) آغاز شده است، شرکت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha