آغاز کنفرانس بین‌المللی «وحدت اساس آزادی قدس» در مالزی
کد خبر: 4058400
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

آغاز کنفرانس بین‌المللی «وحدت اساس آزادی قدس» در مالزی

کنفرانس علمای مسلمان با عنوان «وحدت، زمینه‌ساز آزادی مسجد الاقصی» با حضور جمعی از مقامات فلسطینی در کوالالامپور پایتخت مالزی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از فلسطین الیوم، اجلاس علمای مسلمان صبح امروز جمعه 30 اردیبهشت ماه در کوالالامپور پایتخت مالزی با عنوان «وحدت، زمینه‌ساز آزادی مسجد الاقصی» با حضور شیخ حاتم البکری، وزیر اوقاف و امور مذهبی کشور فلسطین آغاز به کار کرد.

البکری در مراسم افتتاحیه رسمی پس از تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این کنفرانس و دولت مالزی، این کنفرانس را پیامی مهم برای اتحاد امت اسلامی و یادآوری وظیفه دینی و انسانی آنها  نسبت به بیت المقدس و مقدسات آن دانست.

وی ادامه داد: امروز لازم است همه کشورهای برادر و علمای ملت از حقوق ما در آزادی و استقلال دفاع کنند و حمایت لازم را برای مقابله با حمله اسرائیل به مسجد الاقصی بسیج کنند. این امر ترازوی سنجش ایمان این امت است و تا زمانی که الاقصی در اختیار اشغالگران و شهرک نشینان آن است، به معنای ضعیف بودن ایمان امت اسلامی است.

البکری گفت: قدس است که امت را به هم پیوند می‌دهد و قطب‌نمای پیروزی و عزت است، چنان که مایه همه مسلمانان است و برای مسلمان جایز نیست که از آن غفلت کند. 

وی همچنین بر لزوم اتخاذ موضعی جدی برای حفاظت از مسجد الاقصی با توجه به افزایش تجاوزاتی که در معرض آن است تاکید کرد و گفت این تجاوزرات با تصمیم برای تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی بین مسلمانان و یهودیان به سطح بی‌سابقه‌ای رسیده است.

البکری از علما خواست برای نجات شهر قدس و مسجد الاقصی در برابر  این تجاوزات متحد شوند و به مسئولیت‌های خود عمل کنند و سریعا وارد عمل شوند و برای حمایت از فلسطین، بیت‌المقدس و مردم فلسطین که هویت مذهبی و تمدنی میراث اسلامی و دارایی‌های فرهنگی و ملی آن در معرض تجاوز دشمن است تصمیمات قاطعی بگیرند.

البکری همچنین درباره مصائب مردم فلسطین و حملات مکرر رژیم صهیونیستی به مقدسات اسلامی و مسیحی به ویژه یورش‌های روزانه به مسجدالاقصی سخن گفت و بر نقش مهم فلسطینیان در مقابله با اشغالگران تاکید کرد.

این کنفرانس با حضور ولید ابوعلی، سفیر فلسطین در مالزی، خلیل قراجه الرفاعی، رئیس بنیاد احیای میراث و تحقیقات اسلامی «میثاق» و کارکنان سفارت فلسطین در کشور فلسطین، اسماعیل نواهضه خطیب مسجد الاقصی، شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجد الاقصی برگزار می‌شود.

کار کنفرانس به مدت دو روز ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود فردا با بیانیه پایانی که شامل روند کار و نتایج این کنفرانس است به کار خود پایان دهد. 

انتهای پیام
captcha