محکومیت فعال مشهور کشمیری از سوی دادگاه هند
کد خبر: 4058283
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱

محکومیت فعال مشهور کشمیری از سوی دادگاه هند

دادگاه هند «یاسین مالک» رهبر جنبش آزادی‌بخش جامو و کشمیر را به اقدامات تروریستی و فساد مالی متهم کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الجزیره، دادگاه یاسین مالک، رهبر جنبش آزادی‌بخش جامو و کشمیر روز گذشته برگزار شد.

دادگاه این رهبر جدایی طلب کشمیری را در یک پرونده «مرتبط با تروریسم»، که می‌تواند مجازات اعدام یا حبس ابد را در پی داشته باشد، مجرم شناخت. در این پرونده محمد یاسین مالک به اقدامات تروریستی، جمع آوری غیرقانونی کمک مالی، عضویت در سازمان تروریستی، توطئه جنایی و فتنه متهم شده است.

قاضی پروین سینگ، 25 می (4 خرداد) را برای شنیدن استدلال‌های هر دو طرف در مورد صدور حکم تعیین کرده است. قاضی همچنین به مالک دستور داد تا در مورد دارایی های مالی خود سوگندنامه ارائه کند.

در جریان محاکمه، مالک به اتهامات اعتراض کرد و گفت که او یک مبارز راه آزادی است. وی به دادگاه گفت: اتهامات مرتبط با تروریسم که علیه من مطرح شده ساختگی و با انگیزه سیاسی هستند. وی خطاب به قاضی گفت: اگر آزادی خواهی جرم است، من حاضرم این جرم و عواقب آن را بپذیرم.

جبهه آزادی بخش جامو و کشمیر (JKLF) یکی از اولین گروه های مسلح بود که در کشمیر تحت کنترل هند به وجود آمد. این جنبش از کشمیر مستقل و متحد حمایت می‌کند؛ منطقه‌ای در هیمالیا که در سال 1947 بین هند و پاکستان تقسیم شد، اما هر دو کشور  ادعای مالکیت کل آن را دارند.

این گروه به رهبری مالک در سال 1994 از شورش مسلحانه در منطقه مورد مناقشه دست کشید. دولت هند مالک را دستگیر کرد و در سال 2019 یعنی همان سالی که دهلی نو وضعیت ویژه کشمیر تحت کنترل  خود را لغو کرد فعالیت این جنبش را  ممنوع اعلام کرد.

در سال 1989 یک شورش مسلحانه در کشمیر تحت کنترل هند به راه افتاد که خواستار استقلال کشمیر یا پیوستن این منطقه به پاکستان بود.

انتهای پیام
captcha