علت حمله غربی‌ها به قرآن از نگاه شیخ الازهر
کد خبر: 4057540
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

علت حمله غربی‌ها به قرآن از نگاه شیخ الازهر

شیخ الازهر با بیان اینکه قرآن، مایه قدرت مسلمانان است، گفت: علت حمله غربی‌ها به این کتاب مقدس، تضعیف امت اسلامی است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از الفتح، احمد الطیب، شیخ الازهر گفت: هر که اسراء و معراج را انکار کند، باید برای ما توضیح دهد که «سدرة‌المنتهی» که در قرآن کریم آمده در کجای دنیاست و مکان آن بر روی زمین کجاست؟ وگرنه این کلمه در قرآن کریم بی‌معنی می‌ماند.

الطیب که در برنامه تلویزیونی خود «حدیث‌الامام‌الطیب» صحبت ‌می‌کرد، افزود: هدف گرفتن قرآن کریم به دلایل و اهداف شناخته شده انجام می‌شود که نشان دهنده ارتباط احزاب سیاسی با آن برنامه‌هاست. 

وی با طرح این سؤال که چرا فقط قرآن مورد هدف قرار گرفته است؟، بیان کرد: تورات و انجیل هم هستند، چرا در مورد آن‌ها صحبتی نمی‌شود و هیچکس جرأت نمی‌کند به آن‌ها نزدیک شود اما می‌توانند به قرآن مسلمانان هتک حرمت کنند؟ دلایل این امر روشن و هدف از این اقدام و کسانی که این کار را می‌کنند، مشخص است.

الطیبب با تأکید بر اینکه غرب، از هدف قرار دادن قرآن کریم را برای تضعیف شرق و جهان عرب، حمایت مالی می‌کند، ادامه داد: غرب به خوبی می‌داند که قرآن مایه قوت مسلمانان است و آن‌ها تاریخ را با درک بیشتری می‌خوانند و احزاب سیاسی نیز با برنامه‌هایی برای ضربه زدن به منابع قوت مسلمانان مرتبط هستند.

وی با تاکید بر اینکه نقشه‌های غرب برای هدف قرار دادن قرآن کریم از طریق این افراد معلوم و محکوم به شکست است، افزود: خداوند داستان کسانی را که پیامبر را آزرده‌اند، در قرآن کریم برای ما گفته است؛ برای ما بسیار سخت است که برخی از فرزندان ما به این امور اقدام می‌کنند.

الطیب افزود: منظور او کسانی است که جرأت نمی‌کنند کتاب‌های مقدس دیگر را مورد هتک حرمت قرار دهند، اما گاه قرآن کریم، گاهی سنت پیامبر(ص) و گاه اصحاب ایشان را هدف قرار می‌دهند. آن‌ها می‌پرسند آیا اینها اقتصاد را درست می‌کنند و چرا مطرح هستند؟

شیخ الازهر با ادای احترام به قرآن کریم از مسلمانان خواست هیچ برنامه و کاری را که در راستای هتک حرمت قرآن است دنبال نکرده و به شبکه‌های ماهواره‌ای معاند مراجعه نکنند و تأکید کرد: این کمترین چیزی است که از نظر دینی لازم است.

فردی به نام ابراهیم عیسی در مصر، بارها به قرآن کریم، پیامبر اکرم (ص) و اصحاب ایشان توهین کرده است و به نظر می‌رسد این فرد و طرفداران او مورد خطاب شیخ‌الازهر هستند. 

انتهای پیام
captcha