ممنوعیت برگزاری تظاهرات روز نکبت در آلمان
کد خبر: 4056758
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۴

ممنوعیت برگزاری تظاهرات روز نکبت در آلمان

دادگاه برلین ممنوعیت برگزاری تظاهرات روز نکبت (سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی) را که قرار بود امروز و فردا در این شهر برگزار شود، تأیید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست مانیتور، روزنامه تاگس اشپیگل چاپ برلین گزارش داد، دادگاه برلین روز جمعه ممنوعیت تظاهرات روز نکبت فلسطین را که قرار بود آخر هفته جاری در پایتخت آلمان برگزار شود، تأیید کرد. دادگاه اداری برلین پنج تظاهرات فلسطینی را به بهانه احتمال بروز درگیری و خشونت ممنوع اعلام کرد.

گروه مدنی فلسطینی «فلسطین سخن می‌گوید» در واکنش به این حکم، از ممنوعیت تظاهرات آنها به عنوان حمله به حقوق اساسی آزادی تجمع و آزادی بیان به شدت انتقاد کرد. این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ممنوعیت برگزاری مراسم یادبود توسط پلیس برلین، فلسطینیان در آلمان را از نظر حقوق اساسی محدود می‌کند و طبق استانداردهای یک کشور دموکراتیک، در سطوح مختلف نگران‌کننده است.

به گفته سخنگوی این گروه مدنی فلسطینی، مراسم بزرگداشت نکبت راهی مهم برای ما فلسطینی‌ها در آلمان است تا بی‌عدالتی در حق اجدادمان را به یاد بیاوریم و برای حقوق انسانی فلسطینی‌ها در همه جا موضع بگیریم.

گروه‌های فلسطینی اعلام کرده بودند که در روز نکبت به ویژه در روزهای شنبه و یکشنبه علیه سیاست‌های رژیم اسرائیل تظاهرات خواهند کرد.

این تظاهرات در سالروز نکبت برنامه‌ریزی شده بود که فلسطینی‌ها هر سال در 15 ماه می برای یادبود آواره شدن صدها هزار فلسطینی در اولین جنگ خاورمیانه در سال 1948 برگزار می‌کنند.

در سال ۱۹۴۸، جنبش صهیونیستی با حمایت انگلیس، بر قسمت عمده فلسطین مسلط شد و تشکیل رژیم صهیونیستی را اعلام کرد. در طی حوادث آن سال، دست‌کم ده هزار فلسطینی قتل عام شدند و هزاران نفر در شهرها و روستاها از خانه‌های خود بیرون رانده شدند.

رهبران مدنی فلسطین در برلین بارها تصریح کرده‌اند که توهین‌های یهودی‌ستیزانه در تظاهرات خود را نمی‌پذیرند و می‌گویند تنها هدف آنها برجسته کردن جنایات مداوم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است.

آلمان، متحد سرسخت رژیم اسرائیل است و بارها در قبال ادامه سرکوب وحشیانه اسرائیل در کرانه باختری اشغالی و بیت المقدس شرقی سکوت کرده است.

انتهای پیام
captcha