سیاستمدار هندی: بلندگوی مساجد را جمع کنید
کد خبر: 4049221
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹

سیاستمدار هندی: بلندگوی مساجد را جمع کنید

رهبر یکی از احزاب مرتبط با جناح راست افراطی هند در اولتیماتومی به دولت ایالت مهاراشترا خواستار جمع‌آوری بلندگوهای تمام مساجد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از India Today، راج تاکری، رهبر حزب  MNS در اولتیماتوم خود اعلام کرده که دولت ایالتی باید تا قبل از 3 می (13 اردیبهشت) این کار را انجام دهد.

تاکری روز سه‌شنبه در یک گردهمایی عمومی گفت که اگر دولت ایالتی قبل از 3 مه بلندگوها را از مساجد خارج نکند، اعضای MNS در مقابل مساجد، سرود مذهبی هندوها(هانومان چالیسا) را ​​پخش خواهند کرد.

اوایل ماه آوریل، راج تاکری اعلام کرده بود که دولت ایالتی باید بلندگوها را از تمام مساجد حذف کند و مدعی شد که این بلندگوها باعث ایجاد مزاحمت برای دیگران شده است.

او گفته بود که من مخالف هیچ نماز خواندنی نیستم، اما مردم باید در محل زندگی خود به ایمان خود عمل کنند و باعث مزاحمت دیگران نشوند.

به دنبال سخنرانی راج تاکری، بسیاری از حامیان MNS شروع به پخش هانومان چالیسا جلوی مساجد کرده بودند که با دخالت پلیس پایان یافت.

راج تاکری تأکید کرد که اگر دولت ایالتی اقدامی نکند او و اعضای حزبش مسئول اقدامات بعدی نیستند.

تاکری و حزب او پیش‌تر به دلیل اعمال خشونت در جریان تبلیغات حزبی خود، به‌ویژه در مورد مهاجران مورد انتقاد قرار گرفته بودند.

انتهای پیام
captcha