ممانعت پلیس هند از اقامه نمازجمعه در 16 مسجد دهلی
کد خبر: 4044740
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۲

ممانعت پلیس هند از اقامه نمازجمعه در 16 مسجد دهلی

جامعه مسلمانان دهلی می‌گویند که پلیس این شهر بدون هیچ توضیحی آنها را از اقامه نمازجمعه در 16 مسجد منع کرده است.

ممانعت پلیس هند از اقامه نماز جمعه در 16 مسجد دهلی // امادهبه گزارش ایکنا؛ به نقل از سیاست، مسلمانان و جمعی از امامان جماعت مساجد دهلی می‌گویند پلیس ناگهان مانع برگزاری نمازجمعه شده و از ارائه توضیح و حتی ارائه حکم قضایی به نمازگزاران خودداری کرده است.

این حادثه زمانی علنی شد که ظفرالاسلام، رئیس سابق کمیسیون اقلیت‌های دهلی، تصویر روزنامه انقلاب (Inquilab) را به اشتراک گذاشت که در آن آمده بود روز جمعه، پلیس دهلی به جامعه مسلمانان اجازه اقامه نماز در مساجد را نداد.

او در توییتی نوشت:  پلیس نماز جمعه را در 16 مسجد در منطقه پانچشیل دهلی ممنوع کرد. امام جماعت مسجدی قدیمی می‌گوید این اولین بار در پنجاه سال است که در اینجا نماز تعطیل می‌شود. 

نیاز احمد امام جماعت مسجد لعل گنبد گفت: من از دهه 1980 در اینجا زندگی می‌کنم و امامت این مسجد را در دهه 2000 آغاز کردم. چنین چیزی قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده بود.

او ادامه داد: فکر می‌کردم که نماز به علت برگزاری جشن هولی متوقف شده است. به آنها گفتم که اوضاع اینجا آرام است و جای نگرانی نیست. هر پنج سال یا بیشتر، هولی و جمعه در یک روز می‌افتند، اما پیش از این هرگز نماز متوقف نشده بود.

محمد خالد امام جماعت مسجد نعیم می‌گوید: پلیس نزد ما آمد و گفت امروز نماز در مسجد اقامه نمی‌شود. وقتی علت را پرسیدند، گفتند اداره باستان شناسی دستور داده است که نماز را در مساجد دهلی متوقف کنند. آنها درخواست حکم قضایی کردند اما چیزی به آنها نشان داده نشد.

در واکنش به این اقدام مسلمانان در پارک نماز خواندند. دولت در تلاش است تا تحریم نمازجمعه را که در شهر گورگائون انجام شد، تکرار کند.

یک روز قبل از جشن هولی و شب برات در 17 مارس (پنجشنبه 26 اسفند)، جمعیت علمای هند از مسلمانان خواست با توجه به جشن هندوها، نماز را در فضای باز و در مقابل هندوها نخوانند. آنها همچنین خواستار تأمین امنیت مساجد برای اقامه نماز شدند.

انتهای پیام
captcha