کاهش محدودیت‌های کرونایی در مساجد و کلیساهای سنگاپور
کد خبر: 4044042
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

کاهش محدودیت‌های کرونایی در مساجد و کلیساهای سنگاپور

پس از دو سال برای نخستین بار برخی از محدودیت‌های کرونایی برای مسلمانان و مسیحیان برای حضور در مساجد و کلیساهای سنگاپور لغو شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از استریت تایمز، برای اولین بار پس از حدود دو سال از امروز جمعه، مسلمانان در مساجد سراسر سنگاپور هنگام نماز جماعت نیازی به رعایت فاصله اجتماعی ندارند.

با توجه به اینکه وضعیت کووید-19 سنگاپور تحت کنترل قرار گرفته است، محدودیت‌ها کاهش یافته است تا به نمازگزاران اجازه دهد نماز جمعه را در کنار هم انجام دهند.

اقدامات مدیریت ایمنی (SMM) برای فعالیت‌های مذهبی روز سه‌شنبه کاهش یافت و الزام به فاصله‌گیری ایمن بین افراد برداشته شد اما زدن ماسک همچنان ضروری است. 

سقف 1000 نفر برای فعالیت‌هایی مانند مراسم عبادی نیز برداشته شد، البته تا زمانی که محدودیت 50 درصدی ظرفیت مکان‌ها رعایت شود. همه نمازگزاران و کارکنان مکان‌های عبادی باید واکسینه شوند. 

شورای اسلامی سنگاپور(Muis) گفته است که مساجد فضاهای بیشتری را باز خواهند کرد و در هفته‌های آینده جزئیات بیشتری را اعلام خواهد کرد.

روز جمعه، ماساگوس زولکفلی، وزیر مسئول امور مسلمانان، به خبرنگاران گفت که جامعه مسلمانان این کشور می‌تواند منتظر فعالیت‌ بیشتر مساجد در ماه روزه رمضان باشد.

وی گفت: پس از انجام اقدامات مدیریت ایمنی در دو سال گذشته از اینکه اکنون می‌توانیم دوش به دوش نماز بخوانیم، بسیار خوشحال هستیم.

در همین حال، برخی از کلیساهای سنگاپور ظرفیت‌های بیشتری را برای خدمات خود در این آخر هفته باز می‌کنند. مسئولان کلیساها اعلام کردند که نیازی به رزرو صندلی برای حضور در کلیسا نیست، اما مومنان همچنان باید وضعیت واکسیناسیون خود را برای ورود به کلیسا تأیید کنند. همچنین محدودیت‌ها برای حضور کودکان در کلیساها کاهش یافته است. 

انتهای پیام
captcha