ترجمه اندونزیایی «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» منتشر شد
کد خبر: 4043057
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
در جاکارتا؛

ترجمه اندونزیایی «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» منتشر شد

ترجمه کتاب «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» تألیف محمد حقی، از نویسندگان ایرانی به زبان اندونزیایی در کشور اندونزی منتشر شد.

ترجمه اندونزیایی «انقلاب اسلامی، مبانی و ویژگی‌ها» منتشر شدبه گزارش ایکنا، این کتاب به سفارش اداره ترجمه مجمع جهانی اهل بیت(ع) و توسط «محمد شمس‌العارف» به زبان اندونزیایی ترجمه شده و انتشارات مجمع جهانی اهل بیت(ع) با همکاری مرکز اسلامی جاکارتا آن را در 201 صفحه و در قطع وزیری چاپ و منتشر کرده است.

اثر مذکور از هشت بخش تشکیل شده و در بخش اول پس از مباحث مفهوم‌شناسی، درباره ماهیت انقلاب اسلامی و دلایل ضرورت حکومت اسلامی سخن گفته شده است.

در بخش دوم، مبانی انقلاب اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) مطرح شده است. در بخش سوم، مدل نظری انقلاب اسلامی تبیین شده که در آن به دو گونه علل ساختاری و کارگزاری اشاره شده و در بخش چهارم موضوع ولایت فقیه از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

ارکان و عوامل انقلاب اسلامی موضوع محوری بخش پنجم است که در آن به تأثیر مواردی چون مردم، رهبری دینی و ایدئولوژی در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

بخش ششم به موضوع مردم‌سالاری دینی و بخش هفتم به اهداف انقلاب اسلامی اختصاص یافته است. در بخش پایانی نیز، جایگاه ممتاز انقلاب اسلامی در قالب بیان ویژگی‌هایی از آن و مقایسه آن با انقلاب‌های فرانسه و روسیه بیان شده است.

انتهای پیام
captcha