معرفی گواهینامه جدید برای محصولات حلال در اندونزی
کد خبر: 4042787
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹

معرفی گواهینامه جدید برای محصولات حلال در اندونزی

وزیر امور دینی اندونزی برچسب تازه‌ای را برای نشان محصولات حلال در این کشور معرفی کرد که جایگزین لوگوی قبلی خواهد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از جاکارتا گلوب، یاقوت چولیل قوماس، وزیر امور دینی اندونزی اعلام کرد که لوگوی فعلی محصولات  حلال که از سوی شورای علمای اندونزی معرفی شده از سوی دولت باطل اعلام خواهد شد.

دولت جوکو جوکووی ویدودو، رئیس جمهور اندونزی از زمانی که در سال 2014 به قدرت رسید، روی مقررات  حلال جدید در این کشور که بیشترین جمعیت مسلمان جهان را دارد کار می‌کند.

یاقوت چولیل قوماس در حساب اینستاگرام خود نوشت: «برچسب گواهی حلال شورای علمای اندونزی در آینده نزدیک باطل اعلام می‌شود. گواهی حلال همانطور که قانون می‌گوید توسط دولت معرفی می‌شود نه یک سازمان غیردولتی».

معرفی لوگوی جدید احتمالاً مهم‌ترین گام در گذار از یک مرحله طولانی و پیچیده است و مشتریان و تولیدکنندگان به‌زودی متوجه تغییر مقررات حلال کشور خواهند شد.

آژانس ساماندهی تضمین محصول حلال(BPJPH)، سازمانی زیر نظر وزارت امور دینی است که وظیفه دارد شناسایی و تأیید محصولات حلال را در اختیار بگیرد. محمد عقیل ایرهام، رئیس BPJPH گفت که لوگوی جدید از اول مارس اجرایی شده و به تدریج نشان قبلی دیگر به رسمیت شناخته نخواهد شد.

این لوگوی ارغوان، به خط عربی کلمه حلال را نشان می‌دهد که به شکل یک کوه طراحی شده است. 

دولت جوکووی قانون تضمین محصولات حلال را در 17 اکتبر 2014 به تصویب رساند تا مبنای قانونی را برای تدوین مقررات حلال جدید که کاملاً توسط دولت کنترل می‌شود فراهم کند.

اما تا زمانی که او در سال 2019 برای دومین بار پیروز شد، دولت شروع به اجرای یک دوره 5 ساله برای صدور گواهینامه اجباری مواد غذایی، نوشیدنی‌ها و فرآیند ذبح حیوانات کرد. پس از 17 اکتبر 2024، فروش تمام مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، گوشت و مرغ در اندونزی باید با قانون سال 2014 مطابقت داشته باشد.

سال گذشته، دولت یک دوره 5 ساله دیگر را برای صدور گواهینامه اجباری داروها، لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات فرسوده و مستعمل تعیین کرد.

کالاهای مشمول مقررات محصولات حلال، آنهایی هستند که حاوی عناصر حیوانی هستند و  شامل محصولات مراقبت شخصی، لباس، سرپوش، لوازم جانبی، تجهیزات خانگی، بسته‌بندی مواد غذایی و نوشیدنی، لوازم‌التحریر، لوازم اداری و دستگاه‌های پزشکی می‌شود. 

انتهای پیام
captcha