مسابقات قرآن متناسب با ظرفیت جامعه حرکت کند
کد خبر: 4039137
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
قاسم ساعدی:

مسابقات قرآن متناسب با ظرفیت جامعه حرکت کند

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه متولیان امر قرآنی برای تأمین اعتبارات در حوزه ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، باید مورد حمایت دولت و مجلس قرار گیرند، گفت: اعتبارات لازم برای توسعه فعالیت‌های قرآنی باید در متن لایحه بودجه قرار گیرد و متولیان قرآن نیز آموزش‌ها و مسابقات قرآن را به روز کنند و متناسب با ظرفیت جامعه حرکت کنند.

قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی

قاسم ساعدی، نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران گفت: مسابقات قرآنی که همه ساله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور برگزار می‌شود و همایش‌های عظیم قرآنی که هم قاریان داخلی کشور و هم مسلمانان از کشورهای دیگر شرکت می‌کنند، یک رویداد مذهبی و اعتقادی مؤثری است که اعتقاد ملل مسلمان را نشان می‌دهد.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هویت فرهنگی کشور ایران، فرهنگ اسلامی است و این فرهنگ اسلامی ـ ایرانی در همه دنیای اسلام شناخته شده است. ارزش‌ها، هنجارها و عناصر فرهنگی ما برگرفته از شریعت الهی و سیره نبوی است و فرهنگ بومی ایرانی، فرهنگ سنتی همه اقوام و خرده فرهنگ‌های داخل کشور ما برگرفته از تعالیم الهی است.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ ما یک فرهنگ مذهبی و برگرفته از اعتقادات دینی است، عنوان کرد: هر شهروند ایرانی از نونهالی تا همه مراحل سنی از هر قشری با قرآن سرو کار دارد، بنابر این قرآن در خون ما جاری است. نظام جمهوری اسلامی امروز پرچم‌دار فرهنگ قرآنی است و فرزندان ما، نوجوانان و جوانان، قاریان ارزشمندی هستند که در حفظ، قرائت، تفسیر و سایر علوم قرآنی و اسلامی حرفی برای گفتن در دنیای اسلام دارند و همین باعث شده امروز فرهنگ قرآنی را از این کشور به کشورهای دیگر صادر می‌کنیم.

وی افزود: بنابر این این رویداد بزرگ قرآنی با اعتقاد، فرهنگ و نگاه همه ملت شریف ایران عجین شده و مردم هیچ‌وقت از قرآن جدا نمی‌شوند، یکی از عوامل موفقیت‌های مردم ایران و جایگاه محکمی که نظام جمهوری اسلامی در جهان دارد، به دلیل اتکا همه جریاناتش به قرآن است.

ساعدی تصریح کرد: متولیان امر قرآنی برای تأمین اعتبارات در حوزه ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، باید مورد حمایت دولت و مجلس قرار بگیرند. چون استعدادهای قرآنی در مردم وجود دارد و اعتبارات لازم باید در متن لایحه بودجه قرار گیرد و متولیان قرآن نیز آموزش‌ها و مسابقات قرآن را به‌روز کنند و متناسب با ظرفیت جامعه حرکت کنند. باید سعی کنیم نوآوری‌های جدید قرآنی را به نقاط مختلف دنیا صادر کنیم و تنوع در رشته های قرآنی و افزایش کیفیت و ارتقای سطح آموزش قرآن را در مدارس و مراکز آموزش عالی داشته باشیم.

سی‌وهشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم از نهم تا چهاردهم اسفند سال جاری به صورت غیر حضوری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha