هفت پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند/ تشییع پیکر دو شهید
کد خبر: 4037112
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
در آخرین هفته بهمن ماه 1400

هفت پدر و مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند/ تشییع پیکر دو شهید

در هفته‌ای که گذشت هفت مادر شهید و یک جانباز آسمانی شدند و به فرزندان و یاران خود پیوستند و پیکر دو شهید تازه تفحص شده تشییع شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ در هفته‌ای که گذشت، حلیمه سعیدی هنرمند مردمی و محبوب سینما و تلویزیون، مادر شهید والامقام رضا لشکری از شهدای دوران دفاع مقدس ظهر روز جمعه 22 بهمن بر اثر ایست قلبی و تنفسی در سن 87 سالگی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

حلیمه سعیدی متولد ۱۳۱۳ در شهر تاکستان بازیگر سینما و تلویزیون ایران بود. وی بیشتر در آثار طنز تلویزیونی حضور داشته‌ و در فیلم‌های «اخراجی‌های ۳»، «طلا و مس»، «حلقه‌های ازدواج» و «پیتزا مخلوط» و نیز در سریال‌های تلویزیونی «متهم گریخت»، «بزنگاه»، «عید امسال»، «زن بابا»، «خوش‌نشین‌ها» ، «راه دور» و «ساختمان پدر» ایفای نقش کرده است.

شهید رضا لشکری متولد 1346 بود و در 25 خرداد 1363 زمانی که در خط مقدم مشغول خنثی‌سازی مین بود مجروح و در نهایت به شهادت رسید.

مادر شهیدان نیک‌پی

راضیه ترابی مادر شهیدان عیسی و محمود نیک‌پی پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 23 بهمن ماه سال 1400 به علت بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

مادر شهیدان کرجالیان چایجان

خیرالنساء امیریان مادر شهیدان حجت و مجید کرجالیان چایجان پس از سال‌ها فراق از فرزندان دلیر و افتخارآفرینش در 25 بهمن سال 1400 به علت بیماری و کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهیدان مجید و حجت کرجالیان چایجانی متولد ۳ اردیبهشت ۱۳۴۳ و 10 اسفند ۱۳۴۵ بودند و هر دو شهید در یک روز و در تاریخ ۱۰ شهریور ۱۳۶۵ طی عملیات کربلای 2 در حاج عمران به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مادر شهیدان کمالوندی

صنمبر قبادزاده مادر شهیدان والامقام روح‌الله و محمد کمالوندی پس از سال‌ها فراق از فرزندان افتخارآفرینش به علت کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید روح‌الله کمالوندی سال 1338 در شهرستان خرمشهر به دنيا آمد و سال 1359 با عضویت سرباز وظیفه نیروی ژاندارمری در آبادان به شهادت رسید و شهید محمد کمالوندی سال 1347 در شهرستان خرمشهر به دنيا آمد و سال 1365 در بمباران هوايی زمین فوتبال چوار بر اثر اصابت تركش به شهادت رسيد.

مادر شهیدان کریمی فیروزجایی

آمنه غلامعلی تبار ملکشاه مادر شهیدان گرانقدر قاسم و حسینعلی کریمی فیروزجایی از شهرستان بابل مازندران پس از سال‌ها چشم انتظاری دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید قاسم کریمی فیروزجایی متولد نهم تیرماه ۱۳۴۸ در تاریخ شانزدهم مهر ماه ۱۳۶۵ در جزیره مجنون و شهید حسینعلی کریمی فیروزجایی متولد دوازدهم آذر ماه ۱۳۴۴ در تاریخ بیست و ششم تیر ماه ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه، عملیات رمضان به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان ابراهیمی

علی‌اکبر ابرهیمی پدر بزرگوار شهیدان والامقام علی و اصغر ابراهیمی پس از سال‌ها انتظار دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید علی ابراهیمی متولد سال 1344 در سال 1361 در منطقه شلمچه و شهید اصغر ابراهیمی متولد سال 1342 در سال 1361 در منطقه عین‌خوش به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان یزدان‌پناه سعیدآبادی

حسن یزدان‌پناه سعیدآبادی پدر شهیدان محمدرضا و علی‌اکبر یزدان‌پناه سعیدآبادی و جانباز ۵۰ درصد متوفی یوسف یزدان‌پناه سعیدآبادی پس از سال‌ها انتظار دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید محمدرضا یزدان‌پناه سعیدآبادی روز ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود و روز ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۶۵، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به پهلو شهید شد.

شهید علی‌اکبر یزدان‌پناه سعیدآبادی روز اول دی‌ماه سال ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد و روز ۲۱ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در جزیره مجنون عراق بر اثر اصابت ترکش شهید شد.

همچنین یوسف یزدان‌پناه سعیدآبادی جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس فرزند دیگر مرحوم حسن یزدان‌پناه در روز ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ به دیدار دوستان شهیدش شتافت. پیکر این جانباز متوفی نیز در قطعه ۲۵ بهشت زهرا آرام گرفته است.

جانباز هفتاد درصد محمدباقر هنرور 

جانباز گرانقدر محمدباقر هنرور متولد سال 1345 بود. وی از طریق بسیج عازم جبهه‌ها شد و در سال 1361 در منطقه موسیان به درجه جانبازی رسید.

شهید هنرور در سن 16 سالگی عازم جبهه‌ها شد و در آبان سال 1361 بر اثر اصابت تیر به ناحیه کمر دچار آسیب در نخاع شد و به درجه جانبازی نایل آمد.

وی سرانجام بعد از 39 سال صبر بر رنج مجروحیت دعوت حق را لبیک گفت و به مقام شهادت نائل آمد.

تشییع شهید دفاع مقدس حسین فغانی

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید حسین فغانی از شهدای دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب(س) روز پنج شنبه ۲۸ بهمن ماه برگزار شد.

شهید فغانی متولد ۲ بهمن ماه سال ۱۳۴۲ در تهران بود که در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۶۱ در منطقه عملیاتی عملیات والفجر مقدماتی به فیض شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش این سال ها مهمان کانال کمیل و حنظله بود. پیکر مطهر شهید چندی پیش در عملیات تفحص اخیر کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح پیدا و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

تشییع شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان

آئین تشییع پیکر مطهر شهید مدافع حرم آل‌الله امیرعلی محمدیان، هم‌زمان با شب شهادت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب کبری(س) که پس از ۵ سال، تفحص شده و به وطن بازگشته بود، با حضور خانواده‌های معظم شهدا، اقشار مختلف مردم و مسؤولان شهرستان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرری برگزار شد.

پیکر مطهر شهید مدافع حرم امیرعلی محمدیان، سرانجام پس از گذشت ۵ سال به تازگی در جبهه‌های نبرد علیه داعش در کشور سوریه تفحص و به میهن اسلامی بازگردانده شده است. این شهید قهرمان در اسفندماه سال ۱۳۹۵ در منطقه عملیاتی خانطومان سوریه به شهادت رسیده و پیکر پاکش در همان محل شهادت باقی مانده بود و در آن زمان امکان انتقال پیکر مهیا نشد. شهید محمدیان از متولدین سال ۱۳۷۱‌ در محله دولت‌آباد شهرری بوده است.

انتهای پیام
captcha