افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی قرآنی عراق در قاب تصاویر
کد خبر: 4029707
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

افتتاحیه کنفرانس بین‌المللی قرآنی عراق در قاب تصاویر

اولین کنفرانس بین‌المللی یکسان‌سازی مقررات داوری قرآن، از سوی دارالقرآن آستان مقدس حسینی در کربلای معلی آغاز به کار کرد.  

به گزارش ایکنا از عراق، دارالقرآن آستان مقدس حسینی نخستین کنفرانس قرآنی بین‌المللی خود را در رابطه با یکسان‌سازی و تدوین مقررات داوری قرآن در دانشگاه الزهرا(س) شهر مقدس کربلا با حضور نمایندگانی از 18 کشور عربی و غیر عربی برگزار کرد.
 
شیخ «خیرالدین الهادی» رئیس دارالقرآن آستان مقدس حسینی در سخنانی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: اهتمام و توجه به قرآن کریم و هر آنچه در خدمت نهضت قرآنی در جهان اسلام است یکی از مهمترین مظاهر تقوا است و این کنفرانس تخصصی و فنی که اولین کنفرانس در نوع خود در جهان است، مورد توجه و عنایت مؤسسات قرآنی قرار خواهد گرفت تا چشم‌اندازها و برنامه‌های ارائه‌شده در این همایش ساماندهی ‌شود؛ از این رو، به امید تدوین برنامه‌های علمی منضبط و یکسان‌سازی آنها جهت استفاده در مسابقات هستیم.
 
الهادی ادامه داد: ما امروز در مرحله جدیدی قرار داریم که مرحله بلوغ در کار نهادی، در سطح ملی و بین‌المللی است. چرا که نهادهای قرآنی دستاوردهای بسیاری ارائه کرده‌اند اما به صورت انفرادی بوده است.
 
در مراسم افتتاحیه این کنفرانس، شیخ عبدالمهدی الکربلایی، تولیت آستان مقدس حسینی و نمایندگانی از کشورهای عراق، عربستان سعودی، لبنان، سوریه، بحرین، امارات، قطر، تونس، کویت، مصر، جمهوری اسلامی ایران، سودان، اردن، الجزایر، مالزی، لیبی، ترکیه و اندونزی حضور داشتند.
 
بر اساس این گزارش، برنامه‌های کنفرانس از عصر دوشنبه آغاز شد و تا پنجشنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت. اخبار این کنفرانس قرآنی از سوی شبکه ماهواره‌ای قرآن کریم که یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای کربلا است و چند شبکه دیگر پخش خواهد شد.
 
شایان ذکر است این کنفرانس بین‌المللی که اولین کنفرانس در زمینه داوری قرآن است به مدت 4 روز در ساختمان دارالقرآن الکریم آستان مقدس حسینی برگزار خواهد شد.

در ادامه تصاویری از افتتاحیه این کنفرانس را مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام
captcha