حمله نیروهای یمنی به خاک امارات و لغو دیدار ولیعهد ابوظبی با رئیس جمهور کره جنوبی
کد خبر: 4029348
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
امروز صورت گرفت؛

حمله نیروهای یمنی به خاک امارات و لغو دیدار ولیعهد ابوظبی با رئیس جمهور کره جنوبی

مهدی المشاط، فرمانده نیروهای مسلح یمن، ضمن تبریک حمله امروز به خاک امارات، نسبت به تداوم این حملات در صورت ادامه تجاوزات این کشور علیه یمن هشدار داد، از سویی ولیعهد ابوظبی دیدار خود با رئیس‌جمهور کره جنوبی را به دلایل امنیتی لغو کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، فرمانده کل نیروهای مسلح یمن، امروز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد: تداوم تجاوزات امارات به یمن و ادامه اشغالگری از سوی این کشور، پیامدهای تلخی در انتظار اقتصاد و سرمایه‌گذاری در امارات خواهد بود.

این تهدید چند ساعت پس از بیانیه نیروهای مسلح در مورد عملیات نیروهای یمنی انتشار یافت که امروز عمق امارات را هدف قرار داد.

از سویی خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است: محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی که بسیاری وی را حاکم واقعی این کشور می‌دانند، نشستی که قرار بود امروز با رئیس‌جمهور کره جنوبی در ابوظبی برگزار کند را لغو کرد. وی دلیل لغو این نشست را مسئله‌ای غیرمنتظره مرتبط با امنیتی ملی کشور توصیف کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: حمله نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی امارات آسیب رسانده و حمل‌ونقل هوایی فرودگاه ابوظبی را مختل کرد.

بلومبرگ با اشاره به اینکه این عملیات در نوع خود بزرگ‌ترین عملیاتی بوده است که تاکنون خاک امارات را هدف قرار داده است، تأکید کرد: هدف قرار دادن تأسیسات نفتی امارات نگرانی ناظران بازار نفت را برانگیخته است.

انتهای پیام
captcha