مستندسازی بیانیه گام دوم انقلاب براساس قرآن و سنت
کد خبر: 4029286
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
محمدعلی رضایی اصفهانی بیان کرد:

مستندسازی بیانیه گام دوم انقلاب براساس قرآن و سنت

دبیر علمی کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» گفت: بند بند بیانیه گام دوم، ناظر بر قرآن و حدیث بررسی شده و مستندسازی بیانیه گام دوم بر همین اساس، به‌عنوان شاهکار این کنگره بین‌المللی است.

محمدعلی رضایی اصفهانی، دبیرکنگره بین‌المللی بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، عضو هئیت علمی و رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی العالمیه، امروز دوشنبه ۲۷ دی‌ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقدمات برگزاری این کنگره بین‌المللی از اسفندماه ۱۳۹۷ و کمتر از یک ماه پس از صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد و متاسفانه شرایط کرونایی دو سال گذشته عامل به تأخیر افتادن برگزاری این رویداد ملی بود.

وی به آثار و نتایج کنگره بین‌المللی«گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» اشاره کرد و افزود: اولین اثر و برکت این کنگره لبیک و عمل به منوّیات رهبر معظم انقلاب اسلامی است که شاهد بیش از یک هزار طلبه و دانشجو هستیم که نسبت به این بیانیه قلم‌فرسایی کردند و همچنین جریان‌سازی برای ترسیم نقشه راه و جهت‌دهی به گفتمان فرهیختگان کشور که با ارائه صد‌ها مقاله به زبان‌های زنده دنیا توسط حوزویان و دانشجویان شکل گرفته است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه مستند‌سازی بیانیه گام دوم را براساس قرآن و سنت، از دیگر رسالت‌های کنگره توصیف کرد و گفت: بند بند بیانیه گام دوم، ناظر به قرآن و حدیث بررسی شده و مستندسازی بیانیه گام دوم براساس آیات و احادث اهل‌بیت(ع) شکل گرفت است.

مستندسازی براساس قرآن و سنت، شاهکار کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب است/دریافت بیش از1600چکیده مقاله

رضایی اصفهانی، با بیان اینکه تولید آثار و ادبیاتی خاصی برای بیانیه گام دوم به کار رفته است، از دیگر اهداف برگزاری این کنگره، بین‌المللی‌سازی پیام بیانیه گام دوم انقلاب ناظر به تمدن‌سازی نوین اسلامی است که تاکنون مقالاتی به شانزده زبان به دبیرخانه این کنگره ارائه شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث، با تأکید بر اینکه تاکنون ۱۶۹۶ چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است، اظهارکرد: با بررسی چکیده مقالات و نهایی شدن آن تعداد ۱۰۸۲ مقاله به دبیرخانه کنگره رسید و پس از ارزیابی توسط ۷۱ استاد و کارشناس ممحض تعداد ۹۵۸ مقاله به مرحله نهایی راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه هر مقاله از بدو ورود به دبیرخانه ۲۰ مرحله را پشت سرگذاشته است، بیان کرد: ۲۸۲مقاله در ۲۲ جلد کتاب منتشر خواهد شد و ۴ مجله علمی برای چاپ و انتشار مقالات برگزیده اعلام آمادگی کرده‌اند. راه‌اندازی هشت کرسی علمی- ترویجی و برگزاری۱۶۳ پیش نشست علمی با همکاری ۴۰ مرکز علمی حوزوی و دانشگاهی از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام
captcha