اسقف «عطا الله حنا» تخریب مساجد در فلسطین را محکوم کرد
کد خبر: 4029029
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

اسقف «عطا الله حنا» تخریب مساجد در فلسطین را محکوم کرد

  اسقف اعظم کلیسای روم ارتدوکس با اعلام انزجار از حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی، تخریب مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را نیز محکوم کرد.  

به گزارش ایکنا به نقل از دنیا الوطن، اسقف عطا الله حنا تأکید کرد: تهدید صهیونیست‌ها به تخریب مسجدی در العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را به شدت محکوم می‌کنیم.
 
وی افزود: ما به عنوان مسیحیان فلسطینی نمی‌توانیم ظلمی را که در حق ما و در حق سایر هموطنانمان اعمال می‌شود، بپذیریم. در این سرزمین یک خانواده‌ایم و در سختی و آسانی در کنار هم زندگی می‌کنیم.
 
این اسقف مسیحی تأکید کرد: همانگونه که مساجد هدف قرار می‌گیرند، عبادتگاه‌های مسیحیان نیز هدف قرار می‌گیرد و صهیونیست‌ها می‌خواهند مسیحیان نیز بار خود را بسته و سرزمین خود را ترک کنند.
 
حنا ادامه داد: ما همانگونه که تخریب عبادتگاه‌های مسیحیان در این سرزمین را نمی‌پذیریم، طرح صهیونیست‌ها برای تخریب مسجد العیساویه و مسجد گنبد طلایی در بیت صفافا را نیز نمی‌پذیریم و این اقدام را تجاوز به حقوق خود به عنوان شهروندان فلسطین می‌دانیم.
 
عطا الله حنا اظهار کرد: ما مسیحیان و مسلمانان باید همراه و همدل باشیم تا فرهنگ برادری، محبت، اتحاد و همگرایی، تعامل و همکاری را در بین خود گسترش دهیم و از هر پروژه مشکوکی با هدف دامن زدن به اختلافات و کینه‌توزی‌ها در جامعه خود پرهیز کنیم.

انتهای پیام
captcha