کویت پذیرش زنان در ارتش را تا زمان صدور تصمیم شرعی درباره آن به تعویق انداخت
کد خبر: 4028999
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کویت پذیرش زنان در ارتش را تا زمان صدور تصمیم شرعی درباره آن به تعویق انداخت

مقامات کویت پذیرش زنان در ارتش این کشور را تا زمان صدور تصمیم شرعی مرجع افتا درباره آن به تعویق انداختند.

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، مقامات کویتی از به تعویق افتادن دوره آموزشی اولین دوره زنان در ارتش این کشور خبر دادند و تأکید کردند که ثبت نام اولین دسته از بانوان متقاضی اعزام به ارتش پس از اعلام نظر رسمی قانونی در این زمینه انجام خواهد شد.

شیخ حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت در دیدار با جمعی از علما و شیوخ این کشور گفت: در پایبندی به قوانین و مقررات دین حنیف اسلام جایی برای دیدگاه‌ها و خواسته‌های شخصی وجود ندارد. قانون اساسی کویت که ما قسم خوردیم که آن را حفظ و بر اساس آن عمل کنیم، شریعت اسلامی را منبع اصلی قانون‌گذاری قرار داده است، چیزی که ما در همه اقدامات و تصمیمات خود به آن اهتمام می‌ورزیم.

علما و شیوخ دینی امارات نیز به نوبه خود بر ضرورت رعایت ضوابط در کار زنان در برخی مشاغل مربوط به ارتش از طریق استفتاء از مرجع فتوا در وزارت اوقاف و امور اسلامی تأکید کردند.

وزیر دفاع پس از این دیدار به مسئولان ذیربط دستور داد تا برگزاری این دوره را تا رسیدگی وزارت اوقاف و شئون اسلامی در این زمینه به تعویق بیاندازند او همچنین قول داد پس از دریافت پاسخ مرجع رسمی افتا و بررسی مفاد، احکام، ضوابط و شروط آن، در صورت موافقت مرجع افتا، برای پیوستن اولین دسته از متقاضیان زن به ارتش کویت اقدام می‌کند.

حمد جابر العلی، وزیر دفاع کویت مهر ماه گذشته دستور ثبت نام از بانوان کویتی که تمایل به پیوستن به ارتش این کشور را دارند، صادر کرده و گفته بود که بانوان کویتی می‌توانند به عنوان افسر متخصص، درجه‌دار و مستقل به ارتش این کشور بپیوندند و فعلاً در زمینه خدمات پزشکی و پشتیبانی نظامی فعالیت کنند.
انتهای پیام
captcha