«سه مادر»؛ روایت زندگی مادران سه رهبر منتشر شد
کد خبر: 4028743
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
به همت نشر گویا

«سه مادر»؛ روایت زندگی مادران سه رهبر منتشر شد

کتاب «سه مادر» با زیرعنوان «چگونه سه مادر یک ملت را تحت تاثیر قرار دادند؟» به قلم آنا مالایکاتوبس و با ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی از طرف نشر گویا روانه بازار کتاب شد.

«سه مادر»

به گزارش ایکنا؛ نشر گویا کتاب «سه مادر» به قلم آنا مالایکاتوبس و با محوریت معرفی مادران «مارتین لوترکینگ»، «مالکوم ایکس» و «جیمز بالدوین» به عنوان سه رهبر اجتماعی در تاریخ سیاهان آمریکایی را  با ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی منتشر کرد.

کتاب «سه مادر» یا «چگونه سه مادر یک ملت را تحت تاثیر قرار دادند؟» در نه فصل به معرفی و روایت زندگی «آلبرتا کریستین ویلیامز کینگ» مادر مارتین لوترکینگ، «اما بردیس جونز» مادر جیمز بالدوین و «لوئیز هلن نورتون لیتل» مادر مالکوم ایکس می‌پردازد.

آنا مالایکا توبس، نویسنده کتاب «سه مادر» که دکترای جامعه‌شناسی خود را از دانشگاه کمبریچ گرفته است، در این کتاب سعی کرده زندگی این سه مادر سیاه‌پوست را به‌ عنوان مادرانی که فرزندان آن‌ها به‌عنوان سه فرد صاحب‌نام و تاثیرگذار، به‌نحوی سرنوشت ملت‌ها و جوامع خود را تحت تاثیر و تغییر قرار دادند، از کودکی تا زمان مرگ روایت کند و از زاویه دید آن‌ها به زندگی فرزندانشان بپردازد.

نوسینده کتاب «سه مادر» که خود از سیاهان آمریکا است؛ وقتی می‌بیند سه ‌پسر این سه مادر نماد مقاومت سیاه‌پوستان، تقویت تفکر سیاه بودن و بقای جامعه سیاهان آمریکایی هستند اما اثری از حضور مادرانی که این سه پسر را بزرگ کرده‌اند وجود ندارد، دست به نگارش این کتاب می‌زند؛ تا این غفلت را جبران کند و حضور این سه مادر را در تاریخ پررنگ کند.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم:

«مادر، با هر رنگ پوست، هر نژاد، هر زبان و هر ملیتی، همیشه در کنار فرزند است. روزی که هیچ‌کس به داد فرزند نرسد؛ فقط مادر است که غمخوار اوست. تغذیه فکری و روحی فرزندان هم منبع لطیف لالایی‌ها، پندها و اندرزهای مادران صورت می‌گیرد. مادر پشتیبان فرزند است، برایش دعا می‌کند و در غم و شادی‌اش شریک راستین اوست. پشت سر مردان موفق و تاریخ‌ساز هم مادری است که او را لحظه به لحظه برای در آغوش گرفتن آن افتخار و آن شکوه تربیت کرده است.

مردان بزرگی چون مارتین لوترکینگ، مالکوم ایکس و جیمز بالدوین که برای حقوق مدنی سیاه‌پوستان آمریکا مبارزه کردند از همین دست مادران داشته‌اند. در لابه‌لای سخنان و نوشته‌های این فرزندان آموزه‌های مادرانشان می‌درخشد. این فرزندان در حقیقت رؤیاهای مادرانشان را تبدیل به آرمان و شعار سیاسی و اجتماعی کردند تا به کمک آن وضعیت سیاه‌پوستان آمریکا، مناسبات نژادی در جامعه ایالات متحده آمریکا و بی‌عدالتی‌های آشکار و پنهان نژادپرستی در جهان را دگرگون کنند.»  

«سه مادر» که در زمره بهترین کتاب‌های سال 2021 به انتخاب نیویورک‌تایمز و بهترین شرح‌حال به انتخاب سایت آمازون و یکی از شانزده کتاب برگزیده در مورد تاریخ سیاهان آمریکا است، با ترجمه علی‌اکبر عبدالرشیدی در نه فصل و 344 صفحه با بهای 88 هزار تومان از طرف نشر گویا چاپ و روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام
captcha