برگزاری ۴۰۰ مراسم در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس در عراق
کد خبر: 4024571
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

برگزاری ۴۰۰ مراسم در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و المهندس در عراق

الحشد الشعبی از برپایی بیش از ۴۰۰ مراسم در سراسر عراق به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.  

به گزارش ایکنا به نقل از شفقنا،‌ الحشد الشعبی اعلام کرد که بیش از ۴۰۰ مراسم در سراسر عراق به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران و ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی، برگزار می‌شود.
 
مهند العقابی، مدیرکل اطلاع رسانی الحشد الشعبی در بیانیه ای گفت: برنامه مراسم رسمی امروز چهارشنبه با برنامه‌ای در یادمان شهیدا در بغداد آغاز شده و به سمت میدان التحریر راهپیمایی می شود؛ دومین سالگرد در تاریخ اول ژانویه 2022 (11 دی) ساعت ۱۳:۰۰ به وقت محلی با عنوان «پاسخ میلیونی در مناطق جادریه و کراده برای محکومیت جنایت فرودگاه بغداد» برگزار خواهد شد.
 
العقابی افزود: سومین مراسم با یک غرفه در فرودگاه بغداد در ۲ ژانویه ساعت هشت شب برگزار می‌شود و پس از آن چهارمین مراسم در بین الحرمین در کربلا در ۴ ژانویه در ساعت دو بعدازظهر برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: در روز ۵ ژانویه یعنی روزی که مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرد، مراسم رسمی ساعت 10 صبح در تماشاخانه منصور با نصب یادبود سرباز گمنام در داخل منطقه سبز برگزار خواهد شد. روز هفتم ژانویه نیز مراسم گرامیداشت در شهر نجف را خواهیم داشت.
 
العقابی خاطرنشان کرد یادواره عمومی با حضور شاعران و هنرمندان در ستاد فرماندهی اطلاع رسانی الحشدالشعبی برگزار و همزمان فعالیت استان‌ها از هشتم ژانویه آغاز و تا پایان ماه ژانویه ادامه خواهد داشت.
 
العقابی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ مراسم در مناطق مختلف عراق از سوی نهادهای رسمی و غیر رسمی، موکب‌های حسینیه و دانشگاه‌ها برای برگزاری مراسم‌های داوطلبانه ثبت شده است، خاطرنشان کرد: این مراسم‌ها و رویدادها از سوی عاشقان شهیدان سلیمانی و المهندس برگزار می‌شود تا ضمن یادبود و تجدید بیعت با فرماندهان پیروزی، ‌بار دیگر جنایت فجیع ترور ایشان در نزدیکی فرودگاه بغداد را محکوم کنند.
 
وی توضیح داد: ما به سازماندهی و برگزاری این مراسم‌ها کمک می‌کنیم و کنفرانس بین‌المللی جرم و جنایت در فوریه آینده برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل اطلاع‌رسانی الحشد الشعبی از هیئت دولت خواست سوم ژانویه را به احترام شهدا و نقش آنها در از بین بردن تروریسم جهانی که عراق را هدف قرار داده و کشورهای منطقه را تهدید می‌کرد، تعطیل رسمی اعلام کند.
انتهای پیام
captcha