بیش از 11 هزار نفر در سپاه حافظ قرآن هستند
کد خبر: 4019188
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹

بیش از 11 هزار نفر در سپاه حافظ قرآن هستند

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ۱۱هزار و ۵۶۴ حافظ قرآن کریم در سپاه پاسداران شناسایی شده‌اند که از این تعداد، ۷۲۴ تن حافظ کل قرآن هستند.

مسابقات قرآن قرآن کریم سپاه پاسدارانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علیرضا رجبی، جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امروز ۱۶ آذرماه، در مراسم اختتامیه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن سپاه، در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت مشهد، بیان کرد: طی این دو سال اخیر رقابت بین متسابقین بسیار نزدیک شده و این از همت فعالان قرآنی است.

وی افزود: ارزیابی داوران برجسته کشور نشان داد که اتفاقات خوبی در جامعه قرآنی سپاه در حال رخداد است و لذا مسابقه برای این برگزار می‌شود تا همه رتبه‌داران خود را تقویت کنند و آنان که می‌خواهند رتبه کسب کنند با تمرین و ممارست به این هدف برسند.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی از مهمترین اهداف ما در برگزاری این مسابقات است و تاکنون ۱۱هزار و ۵۶۴ حافظ قرآن کریم در سپاه پاسداران شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۷۲۴ تن حافظ کل قرآن هستند.

رجبی تصریح کرد: همچنین ۱۵۶ تن حافظ ۲۵ جزء، ۳۰۲ تن حافظ ۲۰ جزء، ۳۴۵ تن حافظ ۱۵ جزء، ۶۱۸ تن حافظ ۱۰ جزء و ۹ هزار و ۴۱۹ تن حافظ پنج جزء قرآن کریم هستند و برخی حافظ کمتر هستند، ضمن اینکه پنج هزار و ۳۰۲ تن قاری حرفه‌ای هستند که مهارت قرائت دارند که  از این تعداد ۱۰۱ نفر قاری کشوری و دارای رتبه در این مرحله هستند و 74 قاری ممتاز دارای مدرک داوری در سپاه مشغول به خدمات هستند.

وی با اشاره به اینکه 20 هزار 685 نفر از جامعه قرآنی سپاه شناسایی شدند، اضافه کرد: این تعداد شناسایی صورت گرفته وگرنه قطعه بیش از این هستند، همچنین 163حافظ ممتاز دارای مدرک داوری داریم و سی و سه هزار و ۸۱۹ نفر نیز در بخش تفسیر فعالیت دارند که حضور آنان در مسابقات مفاهیم است.

جانشین معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: برگزاری 1000مسابقه مقدماتی طی یک سال در سلسله مراتب سپاه و 54 رده  اصلی سپاه مسابقات نیمه نهایی را برگزار کردند، ضمن اینکه مرحله ارزیابی نیز صورت گرفت و از 1118 نفر 212 نفر برگزیده شدند.

رجبی تصریح کرد: اکنون در این مرحله ۲۱۲ نفر با هم رقابت کردند که ۲۴ نفر در بخش حفظ کل قرآن، ۱۶نفر در حفظ ۲۰ جزء، ۱۲ نفر در حفظ ۱۵ جزء، ۱۹ نفر در حفظ ۱۰ جزء و ۲۳ نفر در حفظ پنج جزء قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند، همچنین در بخش‌های قرائت تحقیق ۳۴ نفر، قرائت ترتیل ۳۱ نفر، اذان ۲۳ نفر و مفاهیم نیز ۳۰ نفر با هم رقابت کردند.

انتهای پیام
captcha