عضویت بیش از 15 هزار دانش‌آموز البرزی در کانال راهیان‌نور
کد خبر: 4019186
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۰

عضویت بیش از 15 هزار دانش‌آموز البرزی در کانال راهیان‌نور

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌‌و‌پرورش البرز از عضویت بیش از 15 هزار دانش‌آموز البرزی در کانال راهیان‌نور خبرداد و گفت: در این کانال محتواهای لازم بارگذاری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

 راهیان‌نور

فرشته فهمیده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش‌و‌پرورش البرز با اشاره به تعطیلی مدارس در ایام کرونا، اظهار کرد: در این مدت برنامه‌های حوزه پرورشی و فرهنگی از جمله راهیان‌نور دانش‌آموزی نیز تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفت و در کنار فعالیت‌های آموزشی دانش‌آموزان، یکی از توفیقات معاون پرورشی و فرهنگی، اجرایی‌کردن برنامه‌ها در فضای مجازی و راه‌اندازی کانال راهیان‌نور دانش‌آموزان استان بود.

وی حضور در یادمان‌های دوران دفاع مقدس، روایت‌گری روایان و تولید محتوای دانش‌آموزان و بارگذاری آن در کانال راهیان نور را از جمله اقدامات انجام شده در این بخش ذکر کرد و افزود: در سال تحصیلی جاری براساس فراخوان صورت گرفته اعضای کانال به بیش از 15 هزار نفر رسیده و محتواهای لازم بارگذاری و اطلاع‌رسانی می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌و‌پرورش البرز در ادامه از برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی به‌صورت حضوری و غیرحضوری خبر داد و گفت: در این راستا باید برنامه اردوهای راهیان نور حضوری، غیر حضوری و تلفیقی تهیه و به واحدهای اداری و آموزشی استان ابلاغ شود که هنوز دستوری به ما نرسیده است.

وی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را از مهمترین اهداف آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: اردوهای راهیان نور مهم‌ترین بستر توسعه این فرهنگ است.

فهمیده با تأکید براینکه هیچ فعالیتی در فضای مجازی نمی‌تواند جای فعالیت‌های حضوری را بگیرد، بیان کرد: تجربه عینی بسیار بالاتر از فضای مجازی است، دانش‌آموزان با حضور در مناطق مختلف جنگ و دیدن صحنه‌ها  بهتر فضای جبهه و جنگ را درک می‌کنند.

این مسئول تصریح کرد: باید رویکرد ما در اردوهای راهیان نور کاملا مشخص باشد اینکه آیا اردوها حضوری باشد یا ترکیبی و یا کاملا مجازی. بنابراین، این موضوع باید در دستورالعمل‌های مربوط لحاظ شود.

وی یادآور شد: در دو سال گذشته که اردوهای راهیان‌‎‌نور در فضای مجازی انجام شد، محتوای ارزشمندی از سوی آموزش‌وپرورش استان و همچنین در بستر شبکه شاد تولید شد و خانواده‌های بسیاری نیز از محتواهای ارائه شده در فضای مجازی، بهره‌مند شدند.

انتهای پیام
captcha