شرایط و الزامات دوران آخرالزمان
کد خبر: 4018444
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
آیت‌الله مجدهاشمی تبیین کرد؛

شرایط و الزامات دوران آخرالزمان

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از خصوصیات دوران آخرالزمان، وجود آرا، مذاهب و مکاتب زیاد با جذابیت‌های مختلف است که در این میان از بین این مکتب‌ها و نظریات آن نظریه واقعی و حقیقی که خدا به‌وسیله پیامبرش آورده گم می‌شود و حق در بین باطل مخفی و مخلوط می‌شود تا حدی که تشخیص حق از باطل دشوار می‌شود.

آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله سیدجلال مجدهاشمی، استاد حوزه و دانشگاه، شامگاه شنبه، ۱۳ آذرماه در ادامه سلسله جلسات معرفت به امام زمان(عج) که در مسجد جامع غدیرخم پاسدارن برگزار شد، درباره خصوصیت دوران آخرالزمان، گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این مقطع زمانی باید به آن توجه داشت موضوع آخرالزمان است. ما در زمانی واقع شده‌ایم که زمان مخصوصی به نام زمان آخرالزمان است. آخرالزمان در روایات و عبارات بزرگان دین یک خصوصیاتی و الزمات و شرایطی دارد که باید اهل آخرالزمان به آن توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: خصوصیت این زمان وجود آرا، مذاهب و مکاتب زیاد با جذابیت‌های مختلفی است، ولی از بین این مکتب‌ها و نظریات آن نظریه واقعی و حقیقی که خدا به‌وسیله پیامبرش آورده گم می‌شود و حق در بین باطل مخفی می‌شود و حق و باطل مخلوط می‌شود تا حدی که تشخیص حق از باطل دشوار می‌شود.

امام جماعت مسجد جامع غدیرخم با اشاره به پیدایش فرقه‌های مختلف در دوران آخرالزمان، گفت: یکی از خصوصیات آخرالزمان این است که راه از بیراهه برای مردم مشتبه می‌شود. به ظاهر این مکاتب ایمانی هستند اما در بین این مکاتب و حتی در بین خود شیعه یک سری اختلافاتی پیش می‌آید و گروه‌های مختلفی می‌آیند که گروه حق شناخته نمی‌شوند.

وی با بیان اینکه کسانی که در آخرالزمان هستند کارشان سخت است و باید دقت و بصیرت بیشتری داشته باشند، افزود: در این زمان صراط‌ها و راه‌های گوناگون به نام دین در سر راه بشر قرار دارد. یهودی و مسیحی، شیعه و سنی مشخص هستند، اما در بین مسلمانان فرقه‌هایی پیدا می‌شود که به بیش از ۷۲ فرقه می‌رسد که فقط یک فرقه حق است و بقیه در گمراهی است. حالا در بین این ۷۲ فرقه مسلمان باید دنبال آن یک فرقه حق گشت که فقط آن یک فرقه در راه صراط حق است.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: واقعا بعضی در زمان بنی‌امیه و بنی‌عباس همین‌طور بودند و عده‌ای فکر می‌کردند دین واقعی همین است که بنی‌امیه و بنی‌عباس می‌گویند. آن‌ها هم به ظاهر خود را جانشین پیغمبر(ص) می‌دانستند و مردم هم فریب می‌خوردند. الان هم همین‌طور است و در شیعه گروه‌هایی پیدا شده که ترویج باطل می‌کنند و باید حواسمان جمع باشد.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha