لطیفی: فاصله هر یک از ما تا معلولیت چند ثانیه است
کد خبر: 4018274
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
آغاز «پرواز» معلولان ایران در سپهر هنر هفتم

لطیفی: فاصله هر یک از ما تا معلولیت چند ثانیه است

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «پرواز» شب گذشته در پردیس ایران‌مال با رونمایی از پوستر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایکنا جشنواره فیلم کوتاه پرواز، ۱۲ آذر با رونمایی از پوستر این رویداد و حضور جمعی از جانبازان، معلولان و هنرمندان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم پس از قرائت قرآن کریم توسط نوجوانی نابینا و اجرای سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، نماهنگی از دوره پنجم جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز برای حضار پخش شد.

رحمت‌الله معمار اردستانی، مدیر این جشنواره ضمن عرض خوشامدگویی به مهمانان حاضر در مراسم گفت: مجوز برگزاری مراسم پنجمین دوره جشنواره فیلم «پرواز» دهم الی دوازدهم آذر بود  اما به دلایل متعددی نظیر بازبینی، انتخاب و داوری بین ۱۷۰۰ اثر از ایران و صد کشور جهان نیاز به بررسی بیشتری داشتیم و برای همین، اختتامیه به ۲۲ لغایت ۲۴ دی امسال موکول شد.

در ادامه محمدحسین لطیفی به عنوان رئیس هیئت داوران و رئیس هیئت مدیره بنیاد هنرمندان مهرآفرین، ضمن تشکر از رحمت‌الله معمار اردستانی و تلاش‌های همسر وی در طول چهار دوره گذشته در موسسه فرهنگی - هنری پویندگان پهنه پرواز، گفت: فاصله هر کدام از ما تا هر گونه معلولیت جسمی شاید چندین ثانیه باشد. بنابراین باید در جامعه در این زمینه فرهنگسازی درستی داشته باشیم.

وی در ادامه از سعید بخشعلیان، جانباز سرافراز و اولین و آخرین استاد خویش که یکی از فیلمسازان عرصه دفاع مقدس است، قدردانی کرد.

پوستر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز رونمایی شد

بخشعلیان، کارگردان فیلم «سرباز کوچک» که بیش از ۱۲۰ ترکش در بدنش دارد و از ناحیه چشم نیز در زمان جنگ تحمیلی جانباز شده است، ضمن تشکر و قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم بیان کرد: اگر کسی بخواهد در زمینه هر گونه معلولیتی فعالیت داشته باشد، باید حداقل شکل ظاهری آن معلولیت را به مدت دو ماه برای خویش‌ ایجاد کند. به طور مثال، چنانچه فیلمسازی بخواهد معلولیت در ناحیه دست را نشان دهد و فیلمنامه‌ای قوی بنویسد باید آن دستی که کار می‌کند و نان‌آور است را از کار بیندازد و تمام شرایط دیگر را هم مثل همان به وجود آورد. یعنی به گونه‌ای که نمی‌تواند غذا بخورد، بچه خود را نمی‌تواند به راحتی لمس کند و در آغوش بگیرد و… .

در پایان با حضور؛ محمدحسین لطیفی؛ رییس هیئت انتخاب، محمدعلی خبیر؛ دبیر اجرایی و نجمی، فتانه امیری، رحمت‌الله معماراردستانی و محسن زارع اشکذری از پوستر پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز رونمایی شد. طراحی و اجرای این پوستر را مهدی دوایی بر عهده داشت.

پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه پرواز به دبیری محمدرضا شرف‌الدین از ۲۲ تا ۲۴ دی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha