ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر برای مسکن ملی در ایلام/ تأیید نهایی ۲۹۸۱ متقاضی
کد خبر: 4007196
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷

ثبت نام بیش از ۱۷ هزار نفر برای مسکن ملی در ایلام/ تأیید نهایی ۲۹۸۱ متقاضی

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از اجرایی شدن ۱۴۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در قالب ۶۲ پروژه خبر داد و گفت: ۱۱۹۶ واحد نیز در حال مراحل صدور پروانه احداث است.

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از ایسنا، عبدالله بهادری در جلسه شورای تأمین مسکن استان ایلام اظهار کرد: در استان ایلام۱۷ هزار و ۵۳ مورد ثبت نام برای مسکن ملی به ثبت رسیده است که از این تعداد تا کنون ۳۸۳۱ مورد حائز شرایط اولیه و ۲۹۸۱ مورد نیز تایید نهایی شده است از این تعداد اشخاص تأیید شده نیز ۱۷۰۳ نفر اقدام به واریز سهم آورده بالای ۴۰ میلیون تومانی کرده‌اند.

وی گفت: تا کنون۱۵۳ هزار و ۸۸۲ مترمربع( بیش از ۱۵هکتار) زمین جهت احداث مسکن طرح اقدام ملی سطح استان واگذار شده ومراحل احداث ۱۴۰۰ واحدمسکونی توسط کارگزاریها طبق تفاهمنامه های مختلف ازجمله ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی( ره) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... اجرایی شده و۱۱۹۶ واحد نیز در حال مراحل صدور پروانه احداث است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام میزان سهمیه مسکن مورد نیاز شهر های استان و وضعیت زمین موجود مورد نیاز در طی دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱طبق قانون جهش تولید مسکن ۱۴۰۶۲ واحد عنوان کرد که برای احداث این میزان واحد مسکونی تا کنون ۵۰ هزار و ۸۷۹ متر مربع زمین در نظر گرفته شده که قابلیت احداث ۲۹۳۹ واحد مسکونی را دارد و برای تامین زمین ما بقی واحدهای در نظر گرفته شده یک میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۰۹ متر مربع از طریق الحاق به محدوده شهرها در حال انجام استکه در صورت تحقق این میزان زمین قابلیت احداث ۲۰ هزار و ۳۵۷ واحد مسکونی طبق استانداردهای تعریف شده در آن وجود دارد.

نوذری، استاندارایلام نیز اظهار کرد مسکن یکی از ضروریات و نیازهای عموم مردم خصوصاً قشر جوان جامعه است لذا برای رفع این دغدغه می بایست از تمام ظرفیتهای موجود استفاده شود.

وی اجرای قانون جهش تولید مسکن برای خانه دارشدن اقشار متوسط جامعه درشرایط کنونی را مهم دانست و افزود: در این قانون دولت مکلف به احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی شده است که سهم استان ایلام سالانه حدود ۷ هزار واحد و در مجموع ۲۸ هزار واحد بوده و همه دستگاههای اجرایی مکلف به اجرای وظایف قانونی خود در این زمینه هستند.

استاندار ایلام تاکید کرد: راه و شهرسازی برای تأمین زمین و سایر ادارات و سازمانها برای احداث و تأمین زیرساختهای لازم( آب، برق، گاز، خطوط تلفن و ...) و شهرداریها برای خدمات شهری و تخفیفات قانونی صدور پروانه نهایت همکاری در این زمینه را داشته باشند و طوری برنامه ریزی شود که درانتخاب محل و همه مراحل اجرایی طرح اقدام ملی بحث آمایش سرزمینی و پدافند غیر عامل در نظرگرفته شود.

انتهای پیام
captcha