بازدید استاندار از زندان مرکزی ایلام
کد خبر: 4005081
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴

بازدید استاندار از زندان مرکزی ایلام

زندان یا بهتر بگوییم ندامتگاه مرکزی ایلام امروز میزبان استاندار ایلام و جمعی از خبرنگاران بود، زندانی تازه تاسیس در ۷ هکتار که فاز اول آن امسال در هفته قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید.

بازدید استاندار از زندان مرکزی ایلام

به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از ایسنا، زندان یا بهتر بگوییم ندامتگاه مرکزی ایلام امروز میزبان استاندار ایلام و جمعی از خبرنگاران بود، زندانی تازه تاسیس در ۷ هکتار که فاز اول آن امسال در هفته قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید.

در بد ورود به اتاق‌های ندامتگاه‌ محفل انس با قرآن با حضور تعدادی از زندانیان در حال برگزاری است، بعد از بازدید از مسجد ندامتگاه استاندار و دیگر مسئولان وارد اتاق‌ها می‌شوند، چهره‌های متفاوت، هر کدام از اینها که مجرم شناخته می‌شوند حرف‌هایی برای گفتن دارند.
یکی از آنان گفت: اصلا فکر نمی‌کردم که روزی اینجا باشم و روزگار بگذرانم.
یکی دیگر از آنان گفت: هر چند ۶ ماهه که زندان هستم اما در این مدت یاد گرفته‌ام که بعد از گذراندن دوران محکومیت چگونه زندگی کنم.
در میانه‌ی محفل انس با قرآن مردی در حال کتابت قرآن کریم با خطی زیباست. آن طرف‌تر مردی دیگر در حال ساختن صنایع دستی است. استاندار و هیئت همراه از سالن ورزشی زندانیان بازدید می‌کند و پای صحبت‌هایشان می‌نشیند، به راحتی با استاندار درددل می‌کنند، از دلیل زندانی بودن خود می‌گویند و امیدوار به اتمام دوران محکومیت.
در بین مسیر تعدادی از زندانیان در حال ساخت وسایل تزئینی‌اند. استاندار ازسوله ناتمام کارگاه اشتغال بازدید می‌کند و بازدید کم‌کم در حال اتمام است، صدای اذان فضای زندان را پر می‌کند ، فکر کردن به آن چهره‌ها از مغموم تا پرانرژی ، اما همه امیدوارند . هر یک از آنان آرزوهایی دارند...
محمد نوذری، استاندار ایلام، در بازدید از زندان صحبت های زندانیان شنیده شد و رضایت آنان از وضعیت زندان و عملکرد مطلوب مدیرکل و مسئولین زندان های استان جای بسی خرسندی است.

استاندار ایلام گفت: رویکرد زندان فرهنگی و تربیتی است و مشاهده شد که بسیاری از زندانیان در زندان حافظ قرآن شده اند و با انجام فعالیت های فرهنگی، تربیتی، هنری و... اصلاح شده و این مهم در بازگشت سالم آنان به جامعه بسیار موثر است.
دکتر نوذری افزود: تلاش می شود با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای حمایتی، به زندانیان جرائم غیرعمد کمک شود.

مجید احسانی، مدیرکل زندان‌های استان ایلام نیز اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که زندان محلی برای سازندگی کسانی باشد که در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

وی گفت: در ندامتگاه‌های استان برنامه‌های فرهنگی متنوعی در حال برگزاری است

انتهای پیام
captcha