حمایت از پایان‌نامه‌ها با موضوع دفاع مقدس در ایلام
کد خبر: 3981490
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶

حمایت از پایان‌نامه‌ها با موضوع دفاع مقدس در ایلام

استاندار ایلام گفت: یکی از برنامه های استان حمایت از پایان نامه های حوزه دفاع مقدس با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس است.

به گزارش ایکنا از ایلام، « محمد نوذری» در نشست شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار کرد: یکی از دغدغه های جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی استان، بحث مشارکت سیاسی مردم در انتخابات بود که به عنوان اساس کار استان به عنوان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مورد توجه قرار گرفت.

وی با تقدیر از همه افرادی که در راستای مشارکت حداکثری مردم فعالیت داشتند، گفت : همه اقشار و گروه ها و به ویژه ائمه جمعه و جماعت، رسانه ها و صدا سیما، ستادهای اجرایی و انتخاباتی استان و سایر حوزه ها در بحث مشارکت مردم در پای صندوق های رای فعالیت های گسترده ای داشتند و حجت الاسلام کریمی تبار، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با حضور در شهرستان های مختلف نقش به سزایی در این زمینه ایفا کردند.

استاندار ایلام با تاکید بر اینکه در برگزاری و مشارکت حداکثری در انتخابات روسفید بودیم، افزود: مشارکت در استان ایلام جزء مشارکت های بالا در کشور بوده است و انتخابات بدون حاشیه و چالش، در سلامت کامل و با رعایت اصل بی طرفی در استان ایلام برگزار شد و انشاالله رئیس جمهور منتخب برآمده از رای اکثریت مردم بتواند در زمینه گشایش اقتصادی برای مردم موفق باشند.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه ما امسال الزام داریم که هم در شورای برنامه ریزی و هم در کمیته های برنامه ریزی نگاه خاصی به صورت جدی به مساجد داشته باشیم، افزود: دو نکته در حوزه مساجد پیش بینی شده است اول اینکه بتوانیم مساجد جدید در سطح استان ساخته شود و دیگر اینکه مساجد موجود را تعمیر و تجهیز کنیم و در این خصوص در برنامه داریم که مساحدی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تکمیل کنیم.

نوذری با تاکید به توجه جدی به حوزه دفاع مقدس در قالب هنر به ویژه ساخت فیلم، ادامه داد: یکی از برنامه های استان حمایت از پایان نامه های حوزه دفاع مقدس بوده است و بر این اساس با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از طرح های پژوهشی در حوزه دفاع مقدس حمایت می شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس استان ایلام به منظور شناساندن نقش استان ایلام در دوران دفاع مقدس، با حضور مسئولان استان رایزنی هایی با سیما فیلم انجام خواهد شد و نگاه ما این است که سیما فیلم در این حوزه وارد شود، مردم استان ایلام در این زمینه حق دارند، هشت سال دوران دفاع مقدس در استان ایلام رخ داده است و باید زمینه های لازم برای ساخت یک فیلم فاخر در حوزه دفاع مقدس با موضوع ایلام فراهم شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: سیما فیلم در بسیاری از استان ها حضور پیدا می کند و فیلم می سازند، این مطالبه را از سیما فیلم داریم که در استان حضور پیدا کند و در راستای نقش ایلام و مردم استان و مرز مهران فیلمی ساخته شود، البته باید یک کمیته تشکیل شود و بررسی های لازم را برای ساخت فیلم در استان نجام دهد.

نوذری ادامه داد: در بحث لجستیک و پشتیبانی از ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس، استان ایلام این آمادگی را برای همکاری با سیما فیلم دارد اما باید بررسی های لازم برای ساخت یک سریال و فیلم برای برآورد و هزینه های آن انجام گیرد، بحث ساخت فیلم یک قاعده خاص دارد و بیشتر فیلمساز در بخش خصوصی فعالیت می کند اما با توجه به اینکه در استان ایلام فیلمی در حوزه دفاع مقدس ساخته نشده است، این موضوع به عنوان یک مطالبه جدی از سیما فیلم در استان پیگیری می شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
captcha