طلاب اراکی به زبان‌های خارجی مسلط می‌شوند
کد خبر: 3972146
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۹

طلاب اراکی به زبان‌های خارجی مسلط می‌شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه تسلط به زبان‌های مختلف زمینه آشنایی با فرهنگ ملل جهان را برای ما میسر کرده است، بیان کرد: زبان‌های اسپانیولی، مالایی، عربی و آلمانی برای طلاب اراکی تدریس می‌شود.

حجت‌الاسلام مهدی عباسی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، انجام کارهای فکری و برنامه‌ای را از چشم‌اندازهای این اداره کل در حوزه‌های مختلف بیان و تصریح کرد: این برنامه‌ها در قالب رصد و پایش مباحث فرهنگی، آموزش جامع طرح «ولا» در اردوگاه لواسان، تولید محتوا در بخش‌های گوناگون و شبکه‌سازی انجام می‌شود.

وی ضرورت تولید محتوای تخصصی در بخش‌های مختلف متناسب با زیست بوم استان را مورد تأکید قرار داد و گفت: تمام هدف این است که برنامه‌های فرهنگی و قرآنی تبلیغی و ترویجی باشد و شعار ما برای سال جاری این است که تبلیغ در استان تخصصی دنبال شود.

عباسی در خصوص فعالیت‌های تبلیغی انجام شده در حوزه بین‌الملل نیز اظهار کرد: ایران دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که ما با حضور جامعه نخبگان دانشگاهی و حوزوی برای سال‌های پیشرو تصمیم‌گیری می‌کنیم. خوشبختانه رؤسای دانشگاه‌ها پای اجرای برنامه‌های دینی و قرآنی ما هستند و در این مسیر از هیچ حضور و فعالیتی دریغ نخواهند کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: فعالیت در حوزه بین‌الملل سخت است، چراکه آنان رقیب هستند و اگر قرار است کاری در حوزه تبلیغ و ترویج صورت گیرد باید با ترفندهای مختلف باشد تا افراد جذب شوند. دقت در بیان سخنان از حساسیت بسیاری برخوردار است، اما فعالیت در حوزه بین‌الملل دارای برکات زیادی است.

عباسی اضافه کرد: حوزه علمیه قم به دستور مقام معظم رهبری به سمتی حرکت کرد که برنامه‌های خود در حوزه بین‌الملل تقویت و طلاب را با زبان‌های زنده دنیا آشنا کرد. تیمی از طلاب مسلط به زبان‌های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیولی، مالایی، چینی و ... تشکیل شده که فعالیت‌ها از دو طریق فضای مجازی و حقیقی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسلط به زبان‌های مختلف زمینه آشنایی با فرهنگ ملل جهان را برای ما میسر کرده است، بیان کرد: در حوزه فعالیت در بخش بین‌الملل در ابتدای راه هستیم و برای موفقیت بیشتر باید اقدامات کاربردی‌تر و مطلوب‌تر از سوی طلاب صورت گیرد. خوشبختانه گام‌های خوبی برداشته شده است و برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید بر تلاش خود بیفزاییم.

عباسی در پاسخ به این سؤال که آیا در حوزه تبلیغ و ترویج مباحث دینی و قرآنی در حوزه بین‌الملل موفق عمل کرده‌ایم؟ اظهار کرد: تقریباً در طول سال 3 هزار طلبه مستعد اندونزیایی وجود داشت که ازسوی شبکه وهابیت شناسایی و مورد آموزش قرار می‌گرفتند و در نهایت از همین افراد آموزش دیده برای حضور در مکه و مدینه بورسیه می‌شدند.

وی ادامه داد: امریکا این اختیار را دارد که سالانه 20 هزار نفر از افراد مستعد در کشورهای مالزی و اندونزی را برای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های امریکا و کانادا انتخاب کند. این افراد رقبای ما هستند. پس از اتمام دوره تحصیل، دولت امریکا افرادی که تولید محتوا دارند را نگهداری و افرادی که تولید محتوا نداشتند را به کشورشان بازمی‌گرداند و با شبکه‌هایی که دارد آنان را به مسئولیت‌های کلان ملی می‌رساند. از طرف دیگر همان واداده‌ها و شیفتگان غربی را شاهد هستیم که ضدیت و دشمنی خاص با تشیع دارند.

عباسی ادامه داد: مجموعه کارمندان ایالات متحده در سفارت اندونزی، بزرگترین کشور اسلامی جنوب شرق آسیا، 3500 نفرست. آنان رقبای جدی برای ما هستند، اما ما نیز با همان نفرات اندک و تعداد کمی از افراد که جامعةالمصطفی(ص) تربیت می‌کند، راه را بر ترویج افکار وهابیت بسته و اجازه نمی‌دهد به اهداف خود برسند و این از قدرت شیعه است. کار بین‌الملل کار سخت و پیچیده‌ای است، اما خوشبختانه با همان بضاعت کم توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی کسب کنیم و قطعاً برای پیشبرد اهداف اسلامی و قرآنی به همین مقدار بسنده نخواهیم کرد.

وی با بیان این نکته که استان مرکزی ظرفیت‌های بین‌المللی دارد، اظهار کرد: سلسله نشست‌های تخصصی تحلیل بین‌الملل ویژه اساتید حوزه و دانشگاه طراحی شده است. اجازه ورود رشته تقریب بین‌الملل از آیت‌الله دری نجف‌آبادی گرفته شده است و زبان‌های اسپانیولی، مالایی، عربی و آلمانی برای طلاب اراک تدریس می‌شود. امید است در بازه زمانی سه ساله اراک مبلغ بین‌الملل خواهر و برادر داشته باشد.

انتهای پیام
captcha