جمع‌آوری ۲۷ هزار جلد قرآن نو از ابتدای طرح «هر ایرانی یک خیر قرآنی» تاکنون
کد خبر: 3972085
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵

جمع‌آوری ۲۷ هزار جلد قرآن نو از ابتدای طرح «هر ایرانی یک خیر قرآنی» تاکنون

مدیرعامل مجمع خیرین قرآن و عترت اصفهان از اجرای طرح اهدا و دریافت قرآن‌ها و کتب ادعیه مازاد بر نیاز منازل و ارسال به مناطق محروم با عنوان «هر ایرانی یک خیر قرآنی» خبر داد و گفت: از ابتدای این طرح تاکنون، ۲۷ هزار جلد قرآن نو جمع‌آوری شده است.

علی فضیلتی، مدیرعامل مجمع خيرين قرآن و عترت استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: از سال 1397 طرحی به نام «هر ایرانی یک خیر قرآنی» با همت خیران قرآنی، کار خود را در زمینه جمع‌آوری قرآن‌ها برای مناطق محروم آغاز کرد و حدوداً 27 هزار جلد قرآن نو تاکنون وصول شده و به مؤسسات و خانه‌های قرآنی مناطق محروم ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به افزایش قیمت قرآن‌ها و اینکه در تعداد زیادی از مساجد و منازل، قرآن‌های بلااستفاده وجود دارد؛ لذا به لطف خداوند و با کمک بنیاد قرآن تهران، طرحی به نام جمع‌آوری قرآن‌های مازاد بر نیاز تهیه شد؛ قرآن‌هایی که نیاز به صحافی دارند، صحافی و استفاده می‌شود و قرآن‌هایی هم که نیاز به خمیر شدن دارند، با شرایط تطهیر خمیر می‌شوند.

فضیلتی عنوان کرد: تاکنون قرآن‌های زیادی را مردم عزیز تهران در اختیار بنیاد قرآن تهران قرار داده‌اند که نزدیک 80 درصد آن‌ها بسته‌بندی و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان توزیع شده است. مرتب و روزانه این قرآن‌ها جمع‌آوری و آماده می‌شود و مردم هم کماکان در این طرح مشارکت دارند. اکنون درصدد هستیم که در استان‌های مذکور، انبارهای مستقلی قرار دهیم. در استان‌های دیگر نیز به لطف خداوند این کار شروع شده است.

جمع‌آوری ۲۷ هزار جلد قرآن نو از ابتدای طرح «واهب» تاکنون

وی با بیان اینکه اگر مردم کاربرد این طرح را بدانند، خودشان کمک می‌کنند، بیان کرد: این کار با کمک اتحادیه مؤسسات قرآنی و سازمان تبلیغات اسلامی ادامه پیدا می‌کند، اما محور اصلی بنیاد قرآن تهران و مجمع خیران قرآنی استان اصفهان است. در استان اصفهان طرح پویش جمع‌آوری قرآن‌های اضافی و مازاد بر نیاز را طراحی کرده‌ایم، همچنین کاغذها و کتاب‌های اضافی را نیز جمع‌آوری می‌کنیم، کتاب‌هایی که مورد نیاز دانش‌آموزان هست را به مناطق محروم ارسال می‌کنیم و مابقی را خمیر و با هزینه آن، قرآن‌ تهیه می‌کنیم. پیش‌بینی می‌کنیم. در این طرح 100 هزار قرآن تهیه کنیم، بدون اینکه بر میزان کاغذ کشور فشار وارد شود. خانه‌هایی در جنوب کشور هست که حتی یک جلد قرآن هم ندارند، مسئله تأمین قرآن حجت شرعی است. در این طرح سعی‌ بر این است که با این شرایط کشور و اقتصاد بدون فشار مالی و همراه با مشارکت مردم بهره‌وری به وجود بیاید.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان به منظور مشارکت در این طرح می‌توانند با شماره‌های 035677174، 035677159 و 09130000785  تماس بگیرند یا به مجمع خیران قرآن و عترت استان اصفهان به نشانی چهارراه عسگریه، خیابان دشتستان شمالی، بن‌بست فروردین 37، پلاک 217 مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha