جبهه بین‌المللی مقاومت علیه آمریکا ایجاد شود
کد خبر: 3972048
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
آیت‌الله اراکی:

جبهه بین‌المللی مقاومت علیه آمریکا ایجاد شود

استاد خارج سطح و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، گفت: ما کشورهای اسلامی و همه حکومت‌های مستقل و آزادی‌خواه جهان را به کمک به فلسطین دعوت می‌کنیم و معتقدیم که جبهه مقاومت و متحد علیه آمریکا و اسرائیل باید ایجاد شود.

ارسال/ جبهه بین‌المللی مقاومت علیه آمریکا ایجاد شودبه گزارش ایکنا، آیت‌الله محسن اراکی، استاد سطح خارج و عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در تجمع طلاب حوزه در مدرسه فیضیه که به مناسبت محکومیت کشتار دختران دبیرستانی در افغانستان و حملات اسرائیل به غزه برگزار شد، گفت: ما قصد داریم با تجمع امروز به همه اعلام کنیم حوزه‌های علمیه کشور و اساتید و طلاب، پشتیبان مظلومان عالم به خصوص مردم فلسطین و افغانستان هستند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه همه ما باید با جان و مال و هر آنچه در اختیار داریم، به کمک مجاهدان فلسطین بشتابیم، اضافه کرد: شهدای فلسطین شهدای ما هستند؛ زنان فلسطین که در غم جوانانشان می‌سوزند مادر و خواهران ما هستند. ما به مجاهدان فلسطینی اعلام می‌داریم که شما تنها نیستید، زیرا یک ملت مقتدر و مقاوم به نام ملت ایران پشتیبان شما است.

وی تصریح کرد: بر هر مسلمانی واجب است که به کمک مردم فلسطین و مجاهدان غزه و همه کسانی که در محور مقاومت فعالیت می‌کنند، بشتابند. یاری مردم غزه یک وظیفه شرعی و واجب قطعی برای مسلمین است.

آیت‌الله اراکی بیان کرد: از کشور‌هایی که همجوار فلسطین هستند، می‌خواهیم راه را برای رزمندگان جبهه مقاومت بازکنند تا به کمک مردم فلسطین بشتابند. امروز همه در آتشی می‌سوزند که صهیونیست‌ها افروخته‌اند.

وی ضمن ابراز امیدواری برای بیداری امت اسلامی در حمایت از فلسطین گفت: این زخم یکی از زخم‌هایی است که به وسیله آمریکا بر پیکره جامعه اسلامی وارد می‌شود، زیرا صهیونیست‌ها و داعش هم ابزار آمریکا هستند، مرگ بر آمریکا و مرگ بر دست‌هایی که دختران افغانستانی و دختران مظلوم فلسطین را به خاک و خون می‌کشند.

آیت‌الله اراکی تصریح کرد: ان‌شاءالله مردم افغانستان باید یکپارچه علیه آمریکا قیام کنند و اجازه ندهند چنین جنایاتی تکرار شود و نگذارند آمریکا جایی در کشورشان داشته باشد، همانطور که رسماً اعلام کردند قصد خروج از این کشور را دارند. البته همزمان با اخراج نیرو دستور هم می‌دهند داعش آنجا را به خاک و خون بکشاند تا ثابت کنند حضور آمریکا لازم است.

استاد سطح خارج حوزه علمیه اضافه کرد: در عراق هم این کار کردند، زیرا آمریکا دشمن بشریت و مردم جان است؛ ما کشور‌های اسلامی و همه حکومت‌های مستقل و آزادی‌خواه جهان را به کمک به فلسطین دعوت می‌کنیم و معتقدیم که جبهه مقاومت و متحد علیه آمریکا و اسرائیل باید ایجاد شود؛ ما حتی به کشور‌های چین و روسیه و آفریقایی و آمریکای لاتین که مستقل هستند، توصیه می‌کنیم جبهه متحد علیه سلطه آمریکا تشکیل دهیم وگرنه همان بلایی را بر سر شما خواهند آورند که امروز بر سر مسلمین می‌آورند.

وی تأکید کرد: ما از سردار بزرگ مقاومت، حاج اسماعیل قاآنی و نیروی قدس پشتیبانی می‌کنیم و امیدواریم این نیرو به جبهه بزرگ مقاومت در سراسر جهان تبدیل شود؛ روز پیروزی فرارسیده و به فلسطینی‌ها اعلام می‌کنیم که صبح پیروزی فرارسیده است «و الیس الصبح بقریب». ملت فلسطین نباید از مقاومت خود نومید و خسته شوند و بدانند وضعیت به نفع آن‌ها است.
انتهای پیام
captcha