امام جمعه نجف: اسرائیل به فکر رخت بربستن باشد
کد خبر: 3971509
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

امام جمعه نجف: اسرائیل به فکر رخت بربستن باشد

امام جمعه نجف ضمن توصیه به صهیونیست‌ها که بار خود را ببندند و از فلسطین فرار کنند، به سیاست‌های مداخله جویانه انگلیس و آمریکا در امور داخلی عراق پرداخت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از تسنیم، «سید صدرالدین القپانچی» امام جمعه نجف اشرف در سخنانی به مناسبت عید فطر اعلام کرد: اسرائیل باید در موجودیت خود تجدید نظر کند و فکر رفتن باشد.

وی افزود: اسرائیل برای اولین بار با این پاسخ شدید از داخل فلسطین روبرو است. جهان عرب و اسلام باید به یاری ملت فلسطین بیایند.

القپانچی ضمن درخواست از کشورهای عربی و اسلامی برای کمک به ملت فلسطین، گفت: ما حمله ناجوانمردانه به ملت عزیزمان در غزه را محکوم و آنرا ناقض همه قوانین و عرف بین الملل از سوی رژیم صهیونیستی می‌دانیم. واکنش فلسطینی‌ها بزرگ بود و دشمن صهیونیست برای اولین بار با چنین حجمی از واکنش از داخل فلسطین روبرو است.

وی گفت: اسرائیل باید در موجودیت خود تجدید نظر کند و تا فرصت هست فکر رخت بربستن و رفتن باشد. به جای معامله قرنی که استکبار جهانی امروز بشارت آنرا می‌دهد، اسرائیل در آستانه زوال و فروپاشی قرار دارد.

امام جمعه نجف همچنین ضمن محکوم کردن حادثه هولناک علیه دانش آموزان شیعه در افغانستان، بیان کرد: ما در حالی که با حمله طایفه ای روبرو هستیم هرگز وارد جنگ طایفه‌ای نمی شویم.

وی در ادامه با اشاره به مداخله جویی «استفان هیکی» سفیر انگلیس در بغداد مبنی براینکه شرایط برای برگزاری انتخابات در عراق مهیا نمی‌باشد، افزود: مداخله جویی سفیر انگلیس در امور انتخابات عراق محکوم است. انتخابات قطعی شده است و ملت، دولت و کمیساریای عالی انتخابات آماده برگزاری آن هستند و مرجعیت خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده است و دخالت سفارت انگلیس بی مفهوم است.

القپانچی گفت:  ما از ملت عراق که حماسه بی نظیر از همبستگی اجتماعی در حمایت از فقرا را رقم زدند، تشکر می‌کنیم. شاید به جرات بتوان گفت که ملتی در دنیا باشد که مانند ما این همبستگی را به نمایش گذاشتند آنهم در شرایط که درگیر کرونا هستند. چهره‌‌یی که عراقیها به نمایش گذاشتند، بی نظیر بود.

وی در ادامه با اشاره به پیام تبریک سفارت آمریکا در بغداد به مناسبت عید فطر و اینکه از عراق شکوفا سخن گفته است، افزود: اگر این صادقانه است پس مشکلات خدماتی به ویژه درباره برق را چگونه تفسیر کنیم که علت آن بیگانگان و در راس آنها آمریکایی‌ها هستند که مانع از معاهدات میان عراق با شرکت‌های جهانی برای حل بحران برق می‌شوند. همه می‌دانند که عراق نمی‌خواهد که عراق در رفا به سر ببرد. 18 سال سپری شده است و عراق بدون برق است.

امام جمعه نجف در پایان گفت: عراق چگونه می‌تواند با وجود پایگاه‌های نظامی خارجی در عراق شکوفا باشد. چگونه عراق شکوفا می‌شود در حالی که شما دیروز و امروز حامی پنهان و آشکار داعش بوده و  هستید. عراق توان اداره و دفاع از خودش را دارد.
انتهای پیام
captcha