جامعه به شدت تشنه و نیازمند فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3956791
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
دانشجوی موفق رشته تربیت مربی قرآن:

جامعه به شدت تشنه و نیازمند فرهنگ قرآنی است

دانشجوی موفق رشته تربیت مربی قرآن با تأکید بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج آیات وحی، گفت: جامعه به شدت تشنه و نیازمند فرهنگ قرآنی است.

جامعه به شدت تشنه و نیازمند فرهنگ قرآنی استشیما محمدی‌نیا، دانشجوی رشته تربیت مربی قرآن و دانشجوی نمونه مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، در گفت‌و‌گو با ایکنا، از ایلام اظهار کرد: قرآن سراسر نور است و با خواندن آیه‌ای از قرآن، دریچه‌ای از نور معرفت به روی انسان گشوده می‌شود و اگر به قرآن و آیاتش فکر کنیم، زندگی زیباتر و تمام سختی‌ها آسان‌تر می‌شود.

محمدی‌نیا گفت: باید با قرآن مأنوس شد تا ببینیم که چرا حتی نگاه کردن به صفحه‌های آن عبادت است.

این فعال قرآنی با اشاره به فعالیت‌های خود در موسسه قرآنی مکتب‌الصادق(ع) ، تصریح کرد: با اینکه لیسانس خود را در رشته مدیریت گرفته‌ام، اما با توجه به علاقه‌ و سابقه فعالیت‌هایم، دوره کاردانی تربیت مربی قرآن را در مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایلام گذراندم و توانستم با جدیت در فعالیت‌ها به عنوان دانشجوی نمونه مهارتی در سال 1399 انتخاب شوم.

وی گفت: مهارت زندگی کردن با قرآن و انس گرفتن با این کتاب زندگی نعمتی است که باید انسان خود را در مسیر آن قرار دهد.

محمدی‌نیا تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند «بی‌شک، تفکر و تدبر در قرآن، مرحله‌ای مهم در کار هر پژوهنده قرآنی است. اما قرآن این کار را مختص محققان نمی‌داند، بلکه از همگان می‌خواهد تا در آیه‌های قرآن و همه آفریده‌های خداوند، تفکر کنند»، رسالتی بزرگ را فراروی همه افراد جامعه و مخصوصاً تحصیل‌کنندگان این رشته و دانشجویان علوم قرآنی قرار می‌دهد که امیدوارم همه فعال شوند و در این زمینه گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر فردی در محیط خانواده خود قرآن خواندن را شروع کند و این رویه را در بین دوستان و آشنایان ترویج کند، بزرگ‌ترین خدمت را به قرآن کرده است.

این دانش‌آموخته رشته تربیت‌مربی قرآن، بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای ترویج آیات وحی تأکید کرد و گفت: جامعه به شدت تشنه و نیازمند فرهنگ قرآنی است و اگر فعالان فضای مجازی با همکاری و همفکری کارشناسان و اساتید فن بتوانند هر روز یک آیه را با ترجمه و تفسیر مختصر به مخاطبان ارائه کنند، به نوبه خود برنامه اصلی زندگی را پیش روی آنها گذاشته‌اند که کاری ماندگار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha