تاسوعا و عاشورای امسال گردهمایی عظیم در میدان 22 بهمن ایلام برگزار نمی‌شود
کد خبر: 3918104
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹

تاسوعا و عاشورای امسال گردهمایی عظیم در میدان 22 بهمن ایلام برگزار نمی‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه امسال برنامه متنوع و جدیدی برای برگزاری محافل عزاداری در ماه محرم تدوین شده است، گفت: در این ماه سعی می‌شود تجمع‌ها به حداقل برسد و تاسوعا و عاشورای امسال گردهمایی عظیم عزاداران حسینی شهر ایلام در میدان 22 بهمن، برگزار نمی‌شود.

تاسوعا و عاشورای امسال گردهمایی عظیم در میدان 22 بهمن ایلام برگزار نمی‌شود
حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگار ایکنا از ایلام، از رعایت کلیه پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی در مراسم مذهبی امسال خبر داد و گفت: تا کنون دو جلسه ستاد کرونا استان به صورت ویژه با موضوع محرم برگزار شده و تصمیماتی که در این ستاد اتخاذ شده هم اکنون در مساجد، تکایا و هیئات رعایت می گردد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰۰ هیئت مذهبی در سطح استان در حال برگزاری مراسمات دهه محرم هستند تصریح کرد: کلیه مراسمات در فضای باز با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری و بدون پذیرایی در حال انجام است.
فتاحی از عدم برگزاری تجمع بزرگ مردم مرکز استان در ایام تاسوعا و عاشورا در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام خبر داد و گفت: جلسات متعددی با دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اجرایی و فرهنگی استان برگزار شده و با بازرسی‌های مستمر سعی در نظارت هرچه بیشتر بر مراسمات مذهبی این دهه به منظور حفظ سلامتی عزاداران حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام، در پایان افزود: محرم امسال 350 مبلغ بومی و 1000 مداح در قالب هیئات مذهبی در حال فعالیت هستند.
انتهای پیام
captcha