محفل مجازی «گلشن کردستانی» میزبان شعرا و نویسندگان شد
کد خبر: 3912213
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳

محفل مجازی «گلشن کردستانی» میزبان شعرا و نویسندگان شد

مراسم افتتاح محافل ادبی استان کردستان با عنوان «محفل ادبی گلشن کردستانی» با حضور علاقه‌مندان و اهالی فرهنگ و ادب استان به‌صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کردستان، به نقل از نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های فعالان عرصه شعر و ادب برکات فراوانی در حوزه فرهنگی کشور دارد.

وی با تقدیر از بانیان راه‌اندازی محافل ادبی در این نهاد فرهنگی، افزود: حمایت از گسترش جریان‌های ادبی، با همراهی شاعران و نویسندگان این حوزه در کشور و به تبع آن در استان کردستان امری ضروری است که خوشبختانه کتابخانه‌های عمومی به صورت اصولی در حال انجام آن است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان با اشاره به اینکه ساماندهی فعالان حوزه شعر و ادب به ارتقای شاخص فعالیت‌های فرهنگی منجر می‌شود، گفت: کردستای در این عرصه از استان‌های سرآمد در کشور است و این مهم نیز در بیانات مقام معظم رهبری در فرهنگی نامیدن استان عنوان شده است.

وی با بیان اینکه سیدمحمود گلشن کردستانی از مفاخر و بزرگان استان کردستان به‌شمار می‌رود، بیان کرد: محافل ادبی زمینه مناسبی برای معرفی بزرگان عرصه ادبیات کشور است و باید از این حرکت اصولی به عنوان یک فرصت مهم با محوریت کتابخانه‌های عمومی بهره گرفته شود.

نغمه مستشارنظامی، دبیر محافل ادبی کشور نیز ضمن تشکر و تقدیر از زحمات و تلاش‌های بانیان راه‌اندازی محافل ادبی در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تصریح کرد: این اقدام منشأ اتفاقات و رویدادهای خوبی در عرصه شعر و ادب خواهد بود.

وی افزود: کردستان از استان‌های ادب‌پرور است و امیدواریم با راه‌اندازی محافل ادبی ظرفیت‌های ناشناخته استان شناسایی شود و استعدادهای آن بیش از پیش شکوفا شود.

دبیر محافل ادبی کشور بر لزوم توجه به پیشکسوتان در محافل ادبی تأکید کرد و یادآور شد: همچنین استفاده از آثار و تجربیات بزرگان شعر و ادب در استان‌های مختلف با محوریت کتابخانه‌های عمومی امری قابل توجه و تأثیرگذار است.

یادآور می‌شود، سیدمحمود گلشن کردستانی 27 دی‌ماه سال 1309 در سنندج متولد شد، تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش سنندج پشت سر گذاشت و تحصیلات متوسطه را در تهران به پایان رساند سپس به استخدام وزارت فرهنگ درآمد و ضمن خدمات فرهنگی و آموزشی، به تحصیل خود در شیراز ادامه داد و از دانشکده‏‌ ادبیات در رشته‏‌ ادبیات فارسی فارغ‌التحصیل شد چندی در دبیرستان‏‌های شیراز، همدان و تهران به تدریس اشتغال داشت، او پس از انقلاب اسلامی نیز با شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدای جمهوری اسلامی همکاری داشت.

گلشن از سال 1330 به سرودن شعر پرداخت و در سال 1333 به محافل ادبی تهران راه یافت و در انجمنی به ریاست محمدعلی ناصح شرکت کرد. شعرهای گلشن معمولاً در روزنامه‏‌های کردستان از جمله «ندای غرب»، «زاگرس» و «سنندج» به چاپ می‌رسید. او بیش‌تر در قالب غزل شعر می‌گفت.

انتهای پیام
captcha