ابتلای 150 نفر از کادر درمان استان مرکزی به کرونا
کد خبر: 3912150
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷

ابتلای 150 نفر از کادر درمان استان مرکزی به کرونا

سخنگوی قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی گفت: متاسفانه در این مدت کوتاه 150 نفر از کادر درمان استان درگیر بیماری و از چرخه خدمت رسانی خارج شدند، بیمارستان‌ها در حال تکمیل ظرفیت هستند و مردم باید این شرایط را جدی بگیرند.

بهروز اکرمی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی، امروز،  دوم مرداد در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت نامناسب استان در شرایط کرونایی نسبت به ماه قبل، گفت: 2650 نفر از مردم استان مرکزی با میانگین روزانه 86 نفر به ویروس کرونا مبتلا شدند و به دلیل سیر صعودی مبتلایان بستری شده 2 بیمارستان تکمیل ظرفیت شدند که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

وی از روند سیر صعودی آمار مبتلایان به بیماری کووید 19 ابراز نگرانی کرد و افزود: نگرانیم که افزایش مبتلایان بیمارستان دیگری در استان را تحت‌الشعاع قرار دهد و به شرایط غیرقابل قبول برسیم، نیمی از کل مبتلایان استان مرکزی طی یک ماه اخیر درگیر ویروس شدند و در واقع روند کنونی، روند خوبی نیست به همین دلیل تصمیمات سختگیرانه‌ای در قرارگاه اتخاذ شده است.

اکرمی اضافه کرد: از روز شنبه چهارم مردادماه تمامی تالارهای عروسی تعطیل خواهند بود، تجمعات مرتبط با عروسی و مراسم ترحیم در تمام استان اکیدا ممنوع است و نیروی انتظامی و فرمانداران موظف هستند که این موضوع را مدنظر داشته و با افراد متخلف برخورد قانونی داشته باشند و دستگاه قضایی آمادگی رسیدگی قضایی به متخلفان را دارد.

کاهش ساعات اداری

وی افزود: با توجه به وضعیت فعلی و حجم بالای استفاده از انرژی برق، ساعات کار ادارات از شنبه چهارم مرداد از 6.45 صبح تا 13.30 خواهد بود و این روند تا پایان مردادماه ادامه دارد و پایان ساعات کاری روزهای پنجشنبه نیز 12.30 است البته گروه‌های در معرض خطر، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و بانوان باردار می‌توانند با نظر مدیران دستگاه‌های اداری از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، همچنین جلسات غیرضروری در سطح ادارات لغو خواهند شد و فقط جلسات ضروری تشکیل می‌شوند.

این مقام مسئول لزوم نظارت شهرداری‌ها بر وضعیت پارک‌ها و شهربازی‌ها را ضروری برشمرد و تأکید کرد: چنانچه در این اماکن پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت نشود ممکن است در هفته‌های آینده سختگیری‌های بیشتری اعمال شود. درواقع مردم باید هنگام خروج از منزل میزان ضرورت خروج را از خود سؤال کند.

وی ادامه داد: بسیاری از امور را می‌توان غیرحضوری انجام داد به همین دلیل در شرایط کنونی مردم باید حضور خود در اماکن عمومی را به حداقل رسانند و چنانچه هر فردی ملزم به تردد در شهر است ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حتما از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کند تا بتوان با این محدودیت‌ها بیماری را کنترل کرد.

اکرمی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت کوتاه 150 نفر از کادر درمان استان درگیر بیماری و از چرخه خدمت رسانی خارج شدند، بیمارستان‌ها در حال تکمیل ظرفیت هستند و مردم باید این شرایط را جدی بگیرند، علی‌رغم اینکه مجوز استخدام پرستار را اخذ کرده‌ایم، اما به دلیل شرایط سخت، افراد داوطلب کم بودند و عملا نتوانستیم از ظرفیت ایجاد شده برای استخدام استفاده کنیم و کنار هم قرار دادن این شاخص‌ها و موارد، شرایط نگران کننده برای جامعه را رقم می‌زند.

معاون استاندار مرکزی با اشاره به اینکه آموزش مردم جهت استفاده از فضای الکترونیکی و غیرحضوری ضروری است، به  تعطیلات و اعیاد پیشرو اشاره کرد و افزود: این اعیاد برای ما مسلمانان بسیار با اهمیت است، اما طبق فرموده حضرت علی(ع) «روزی که انسان گناه نکند، عید است» و چه گناهی بالاتر از اینکه خود و اطرافیان را در معرض این بیماری مرگبار قرار دهیم. بهترین کار در این روزهای عید رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و اگر قرار است جشنی برگزار شود در منزل برگزار شود و تجمعاتی به نام عید شکل نگیرد و نذورات در قالب محصولات و اقلام ضدعفونی یا مایحتاج خانواده‌های نیازمند عرضه شود.

انتهای پیام
captcha