قم با کمبود معلم مواجه است
کد خبر: 3911440
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم:

قم با کمبود معلم مواجه است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با بیان اینکه همه‌ساله بیش از ۷۰۰ فرهنگی قم بازنشسته می‌شوند، گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ معلم در استان قم کسری داریم‌.

قم با کمبود معلم مواجه استبه گزارش ایکنا از قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام، شامگاه یکشنبه، 29 تیرماه در چهارمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان در سالن کرامت استانداری، گفت: در مرحله نخست بیش از ۳۰۰ نفر از فرهنگیان استان که فاقد مسکن و زمین هستند زمین برای احداث مسکن به آن‌ها اختصاص می‌یابد.
وی افزود: همچنین در تپه سلام ۱۰ هکتار زمینی که در سال‌های گذشته در اختیار آموزش‌وپرورش بود، با پیگیری‌های صورت گرفته برای فرهنگیان اختصاص یافت.
مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قم با بیان اینکه همه‌ساله بیش از ۷۰۰ فرهنگی قم بازنشسته می‌شوند، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ معلم در استان قم کسری داریم و جزء استان‌هایی هستیم که با کمبود نیرو روبرو هستیم که امسال بیش از هزار معلم را از طریق ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان استخدام خواهیم کرد.
شیخ‌الاسلام جایگاه معلم را بالاترین جایگاه دانست و ابراز کرد: اتفاق خاصی برای تخفیف پروانه فرهنگیان از سوی شورای شهر قم محقق نشده است، در پی آن بودیم فرهنگیانی که می‌خواهند یک باب مسکن احداث کنند از امتیازات و تخفیفات پروانه بهره‌مند شوند که این مهم محقق نشد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم برگزاری کلاس‌های جبرانی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه را مورداشاره قرارداد و عنوان کرد: اگر دانش‌آموزی در امتحانات مردادماه موفق نمی‌شد این حق را داشت که در شهریور نیز امتحان بدهد، به لطف خدا ۲۳ هزار دانش‌آموز در امتحانات حضور پیداکرده و با توجه به محدودیت‌های موجود این امتحانات با موفقیت انجام شد.
وی از برگزاری امتحانات جبرانی به‌صورت مجازی در استان خبر داد و  بیان کرد: برگزاری کلاس‌های متوسطه اول غیرحضوری بوده و مبلغ دریافتی از دانش آموزان جلسه‌ای سه هزار تومان است.
شیخ‌الاسلام مطرح کرد: جدای مباحث آموزشی  مطرح‌شده در دروس مختلف و رشته‌ها و پایه‌ها در برنامه شاد، در اداره کل آموزش‌وپرورش متولیان امر تولید محتوای خود را داشتند که سبب شد سایر استان‌ها از این تولید محتواها استفاده کنند.
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قم پیرامون برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای اوقات فراغت دانش آموزان گفت: سعی براین بوده که در شرایط کرونایی هم اوقات فراغت دانش آموزان تعطیل نشود اما اگر ستاد کرونای استان مجوز حضور برای ارائه خدمات به دانش آموزان را بدهد این آمادگی را داریم که خدمات به‌صورت حضوری ارائه شود.
انتهای پیام
captcha