برگزاری همایش ملی زیست جهان پس از کرونا در دانشگاه ایلام
کد خبر: 3906059
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
علی‌اکبری خبر داد:

برگزاری همایش ملی زیست جهان پس از کرونا در دانشگاه ایلام

رئیس دانشگاه ایلام از برگزاری همایش ملی زیست جهان پس از کرونا خبر داد و گفت: این همایش با همکاری دانشگاه ایلام و معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار خواهد شد.

برگزاری همایش ملی زیست جهان پس از کرونا در دانشگاه ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، محمد علی‌اکبری، ریاست دانشگاه ایلام، امروز دوم تیرماه، در نشست خبری همایش ملی زیست جهان پس از کرونا اظهار کرد: محورهای همایش ملی زیست جهان پس از کرونا، شامل بخش آب و خاک، محیط زیست، کشاورزی، سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد، صنعت و گردشگری، بهداشت و سلامت، علم و فناوری و نوآوری، اجتماعی، فرهنگی و دینی است.
وی با بیان اینکه کرونا مجموعه ای از فرصت ها و تهدیدها را برای ما به ارمغان آورد ، گفت: بر اساس رسالت ذاتی ما باید در دانشگاه برای تهدید ها راه حل بجوییم و از فرصت ها با توجه به توانایی ها و نقاط قوتمان استفاده کنیم و نقاط ضعفمان را در این زمینه بهبود بخشیم تا از تمام فرصتی که کرونا علی رغم تمام سختی هایش در اختیار ما قرار داده استفاده کنیم.
علی‌اکبری با بیان اینکه  شبکه ملی دانشگاه و جامعه در دانشگاه با حضور اساتید و اعضای هیئت علمی دایر است، گفت: با ظهور پدیده کرونا این شبکه مسئولیت اجتماعی خود دانست که رسالت خود را در جامعه و برای جامعه  به انجام رساند.
وی تاکید کرد: مجموعه اقداماتی که  از نخستین روزهای شیوع کرونا صورت گرفت، از جمله توسعه تجارت الکترونیک و خریدهای الکترونیک، ترویج کتابخوانی در ایام قرنطینه و باید در جهان پس از کرونا نیز نهادینه شود.
رئیس دانشگاه ایلام ادامه داد: بر اساس این ضرورت در صدد برگزاری همایش ملی زیست جهان پسا کرونا برآمدیم و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم  این همایش در گستره‌ی ملی برگزار می‌شود و دانشگاه ایلام بعنوان دبیر این همایش مسئولیت برگزاری آن را برعهده دارد.
علی‌اکبری افزود: هدف این همایش پیش بینی های لازم برای استفاده از فرصت های جهان پس از کرونا است به نحوی که آموخته هایمان از کرونا را از یاد نبریم و مهمتر اینکه بکار بندیم و اینکه چگونه و چطور آنها را پیاده سازی کینم و از ذهنیت به عینیت برسانیم و اگر حتی کرونا با ما باقی ماند ما مسلح، به زندکی با قدرت ادامه دهیم و خیال جهان پیش از کرونا ، ما را نیازارد.
وی با بیان اینکه علاقه مندان می توانند آثار پیشنهادی خود را تا پایان شهریور ماه امسال به آدرس www.wac2020.ilam.ac.ir  ارسال کنند، تصریح کرد: شرکت‌ در این همایش محدود به گروه خاصی نیست به همین دلیل فرصتی برای ارائه نظر صاحب نظران، اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه و گروه های دیگر است.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: آثار ارسالی باید در سه قالب یادداشت‌های کوتاه و فنی ۵۰۰ کلمه‌ای، مقاله های کوتاه 1500 کلمه‌ای و مقاله های بلند 8000 کلمه ای باشند.
انتهای پیام
captcha