لازمه تحقق «جهش تولید» شناسایی نیازها و توانمندی‌های جامعه است
کد خبر: 3903277
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱

لازمه تحقق «جهش تولید» شناسایی نیازها و توانمندی‌های جامعه است

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با اشاره به نام‌گذاری سال به نام «جهش تولید»، تحقق این نام‌گذاری را شناخت نیازهای جامعه و توانمندی‌های آن دانست كه باید بر این مبنا حركت كرد.

به گزارش ایكنا از فارس، بهزاد نوروزی چگینی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس امروز، 17 خردادماه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی استان ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های سوادآموزی استان در شرایط شیوع كرونا، گفت: مراکز یادگیری محلی سوادآموزی با عنایت به شعار سالو با توجه به وظایف و رسالت ذاتی خود، گام‌های مؤثر و مثبتی را در این راستا برداشته‌اند.

وی افزود: رهبر معظم جمهوری اسلامی با تدبیر و دوراندیشی سال گذشته را سال «رونق تولید» و امسال را سال «جهش تولید» نام‌گذاری كردند زیرا رونق مقدمه و زمینه‌ساز جهش در تولید است که البته تحقق این شعار ارزشمند که نیاز فوری و مهم کشور ما در حال حاضر است و نیاز به برنامه‌ریزی‌های عملیاتی مدون دارد که هر مجموعه باید بتواند با شناختی که از نیازهای جامعه و نیز توانمندی‌های خود دارد، در این راستا گام بردارد.

نوروزی با اشاره به تأکید مستمر دولت تدبیر و امید بر تولید و اشتغال و کاستن از آمار و نرخ بیکاری در کشور گفت:همان‌طور که بارها اعلام و تأکید شده است، مهم‌ترین وظیفه مراکز یادگیری محلی سوادآموزی تلفیق دانش و مهارت است و هرگاه این مهم صورت گیرد، یقیناً به اشتغال و تولید می‌انجامد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس توجه به دو اصل رونق و جهش در تولید این مراکز را در تحقق شعار سال جدید مؤثر و مهم دانست و گفت: مجموعه سوادآموزی استان فارس با همکاری و هماهنگی سایر ارگان‌ها و نهادها و تشریک مساعی عالمانه و با تدبیر، در این زمینه برنامه‌ریزی خواهد کرد.

کیوان نیازی اردکانی، مدیركل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده و شیوع بیماری کرونا، لازم است تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی منطبق با پروتکل‌های وزارت بهداشت باشد .

وی افزود: باید تمام تلاش خود را به کار بریم تا اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌ها با مشکل مواجهه نشود و طبق روال و بر اساس برنامه زمانی اعلام شده انجام پذیرد.

نیازی بیان كرد: پس از ابلاغ  حجم جذب سوادآموز در سال 1399 و تقسیم و توزیع آن بین شهرستان‌ها و مناطق استان، باید برنامه‌های لازم در این زمینه نیز با در نظر گرفتن شرایط کرونایی حاکم بر کشور تدوین و اجرایی شود.

وی، توجه به طرح شتاب‌بخشی به سوادآموزی در استان را ضروری دانست و گفت: این طرح باید با دقت و سرعت بیشتری در شهرستان‌ها مشمول این طرح شامل کوار، رستم، قیر و کارزین، زرین دشت و فراشبند پیگیری و اجرا شود.

انتهای پیام
captcha