از اقتصاد نفتی تا دانشگاه‌های بومی‌سازی نشده
کد خبر: 3902516
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸
معاون رییس جمهور مطرح کرد:

از اقتصاد نفتی تا دانشگاه‌های بومی‌سازی نشده

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: متاسفانه اقتصاد متکی به نفت بین جوانان و کارآفرینی فاصله انداخت.

از اقتصاد نفتی تا دانشگاه‌های بومی‌سازی نشدهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سورنا ستاری، امروز ۱۲ خرداد در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: فرهنگ به سمت اهمیت دادن به ایده‌ها و نظرات جوانان نخبه در حال تغییر است.

وی با بیان اینکه مشکل کشور دانشگاه‌های بومی‌سازی نشده است، افزود: حوزه فناوری یکی از حوزه‌های اقتدار کشور است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بیان کرد: دوره خام‌فروشی دیگر گذشته است و در حال حاضر مهم این است که چه دانشی بر روی این مواد خام پیاده می‌شود.

ستاری با بیان اینکه ما همان ملتی هستیم که در بین ما ابن‌سیناها و ابن هیثم‌ها و فارابی‌ها رشد کرده‌اند و نباید از این امر عافل شد، ادامه داد: امیدواریم با رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان بیرجند به سابقه باشکوه علمی خود برگردد.

وی با بیان اینکه بسیار متفاوت است که آرزوی یک جوان استخدام در یک اداره دولتی باشد تا اینکه هدف گذاری‌اش کارآفرینی باشد، یادآور شد: مشکلات هر استان با دانش داخلی و همت و تلاش مردم همان منطقه حل می‌شود. 

رشد جامعه با رشد فکری و ایمانی نخبگان محقق می‌شود

رشد جامعه با رشد فکری و ایمانی نخبگان محقق می‌شوددر این دیدار، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: جای بسی خوشبختی است که نخبگان و نخبه‌پروری‌های ما دارای اندیشه انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه حوادث عالم نکات مثبت و منفی را همراه هم دارد، افزود: شیوع کرونا نیز در کنار آسیب‌ها، خودباوری علمی را برای جوانان ما به همراه داشته است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه با شیوع این بیماری، مدعیان اروپایی بیش از ملت ایران که توسط استکبار تحریم شده بود، آسیب دیدند، تصریح کرد: سرقت ابزار بهداشتی از یکدیگر و هجوم به فروشگاه‌ها از جمله مواردی است که ضعف فرهنگ غرب را در ایام شیوع کرونا نشان داد.

عبادی با اشاره به اینکه شیوع کرونا زمینه تجلی ایثار مردم ایران را به وجود آورد، افزود: امیدواریم بعد از رسوایی غرب و کشورهای استکباری در موضوع کرونا برخی افراد بیدار شده و دست از پیروی از غرب بردارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر نخبگان ما درست فکر کنند، زمینه رشد آحاد مردم و اقشار مختلف فراهم خواهد شد.

وی یادآور شد: همه این ساز و کارها، ساخت و سازها و مجامع علمی، از اعتبارات و بودجه های مردم است و تحصیلاتی که هر فردی در حوزه و دانشگاه می کند، از دست رنج مردم است، لذا باید برای مردم باشد و این مسئله ای است که باید بیش از پیش به آن توجه کنیم.

انتهای پیام
captcha