منشور امام علی(ع) در تمام دولت‌ها رعایت شود
کد خبر: 3899960
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹

منشور امام علی(ع) در تمام دولت‌ها رعایت شود

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که منشور امام علی(ع) باید در تمام دولت‌ها به شکل مستمر و مدون رعایت شود تا با تغییر مدیران و مسئولان این ویژگی‌های حکومت اسلامی تغییر پیدا نکند، گفت: فرهیختگان، روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها به‌دنبال نیازسنجی از مردم باشند.

منشور امام علی(ع) در تمام دولت‌ها رعایت شودبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دوشنبه، 29 اردیبهشت‌ماه در نشست شورای اداری لرستان که به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، در سخنانی با بیان این‌که نامه‌های امام علی(ع) به کارگزارانش منشوری برای همه ماست تا براساس آن عمل کنیم، اظهار کرد: یکی‌ از این نامه‌ها، نامه ایشان به مالک اشتر نخعی است که در آن ویژگی‌های حکومت اسلامی، حاکم اسلامی، حقوق شهروندان و رابطه دولت با شهروندان را شرح داده‌اند.

وی با بیان این‌که منشور امام علی(ع) باید در تمام دولت‌ها به شکل مستمر و مدون رعایت شود تا با تغییر مدیران و مسئولان این ویژگی‌های حکومت اسلامی تغییر پیدا نکند، بر ضرورت رعایت مهربانی در برخورد با ارباب‌رجوع‎ها تأکید کرد و افزود: ما باید بدانیم که رضایت‌مندی و خشنودی و یا علل ناراحتی مردم در چیست.

شاهرخی اضافه کرد: یکی‌ از عوامل خشنودی مردم در رفع معضل بیکاری برای جوانان است و استخدام بدون آزمون افراد در سازمانی اسباب رنجش آن‌ها را فراهم می‌آورد و برای آنان آزاردهنده است.

نماینده ولی‌‎فقیه در لرستان گفت: حضرت علی(ع) در رابطه‌ با ویژه‌خواران می‌گویند که این افراد با انصاف فاصله دارند و همیشه به‌دنبال درخواست‌های ویژه هستند و برای رسیدن به منافع شخصی اصرار دارند این در حالی‌است که طبق فرمایش حضرت علی(ع) کارگزاران جامعه اسلامی باید بر نفس خویش مسلط باشند و خود را در برابر شیطان‌های درونی و بیرونی و زیاده‌خواهی‌ها محافظت کنند.

وی با بیان این‌که ما به مطالعه آموخته‌های امامان نیاز داریم و باید آن‌ها را سرلوحه خود قرار دهیم، افزود: روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها به‌دنبال نیازسنجی از مردم باشند و نیازهای مردم را هم منعکس کنند و هم برای آن‌ها راه‌حل ارائه دهند همچنین فرهیختگان و برجستگان این استان برای رنج‌های مردم راه‌حل ارائه بدهند و ما باید ریشه‌های درد مردم را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: نظام اسلامی ما کارهای شگفت‌انگیزی را در خدمت به مردم انجام داده است و با استفاده از نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر و آموزه‌های اسلامی می‌توانیم افق‌های بهتری را برای کشورمان با همدلی رقم بزنیم.

شاهرخی گفت: رزمایش مساوات به‌عنوان یک رزمایش با روحیه همدلی جای تقدیر دارد و به‌صورت مداوم برای خدمت به مردم در نقاط مختلف لرستان ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha