حجاب از مهم‌ترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است
کد خبر: 3879011
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

حجاب از مهم‌ترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است

نماینده ولی‌فقیه در ایلام با بیان اینکه حضرت زهرا(س) الگوی بی‌بدیل و معیار کامل حجاب و عفاف برای بانوان جهان است، گفت: تبیین عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است.

تبیین عفاف و حجاب یکی از مهمترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز گذشته، 26 بهمن‌ماه در دیدار بانوان بسیج جامعه زنان استان ایلام با وی، با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)، اظهار کرد: حضرت زهرا(س) دارای ویژگی‌ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است و اگر بتوان سیره حضرت را به‌خوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

وی با اشاره به اینکه تبیین عفاف و حجاب یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی است، گفت: رعایت این فریضه الهی در سلامت جامعه و پیشگیری از رواج فرهنگ منحط غرب تأثیرگذار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اضافه کرد: اگر امروز مردی در سطح جامعه و اجتماع موفق است از وجود خانواده‌ای گرم و پشتیبانی زنی است، به‌عنوان مثال زنان به شیوه‌های گوناگون در دفاع مقدس پابه‌پای مردان درخشیدند و نقش آن‌ها در این پیروزی مقتدرانه غیر قابل انکار است.

کریمی‌تبار اضافه کرد: حضور کم‌رنگ خواهران در نماز جمعه یکی از خلأهای جامعه امروزی است و باید این موضوع آسیب‌شناسی شده و موانع موجود در این خصوص رفع شود.

وی گفت: نماز آنقدر جذبه دارد که از بهترین راه‌ها می‌توان دیگران را به نماز تشویق کرد، باید از خودمان شروع کنیم و برای تشویق زنان، دختران و جوانان جامعه به فریضه نماز و نماز جماعت با تکیه بر باورها و اعتقادات دینی تلاش کنیم.

کریمی‌تبار بر تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز در حوزه آسیب‌های اجتماعی با حضور بانوان تأکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت صاحب‌نظران و نیز برگزاری مستمر نشست‌های کارگروه اجتماعی و فرهنگی می‌تواند در کاهش آسیب‌‌ها بسیار مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان با بهره‌گیری از ابزارهای رسانه‌ای و فضای مجازی به‌دنبال ضربه زدن به فرهنگ حجاب و عفاف هستند، تأکید کرد: توطئه ضربه زدن به ارزش‌های دینی و هجمه به اساس خانواده‌ها محور فعالیت دشمنان نظام اسلامی است که در این خصوص باید با برنامه‌ریزی درست، هدفمند و استفاده از نیروهای فکری پای کار در برابر این هجمه‌ها و دشمنی‌ها عمل کنیم.

انتهای پیام
captcha