۵۰ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شده است
کد خبر: 3873115
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
قائدامینی:

۵۰ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شده است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری گفت: برگزاری ۵۰ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان و دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان از دیگر فعالیت‌های بخش پرورشی و تربیتی هستند.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، فرحناز قائدامینی، مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال‌وبختیاری شامگاه گذشته ۳۰ دی‌ماه در شورای آموزش و پرورش استان با ضروری خواندن مشارکت و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها برای اجرای سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش، اظهار کرد: خواستار مشارکت بیش از پیش خانواده‌ها با مدارس در راستای این هدف هستیم.

وی به تشریح فعالیت‌های هسته گزینش پرداخت و گفت: همکاران شاغل در هسته گزینش، در سال جاری به بررسی صلاحیت دانشجویان جدیدالورود دانشگاه فرهنگیان، نیروهای حق‌التدریس، شاغلان در مدارس غیر دولتی و افراد مشمول ماده ۲۸ پرداختند.

قائدامینی ادامه داد: بر اساس آمار، ۷۵۹ پرونده مربوط به دانشجویان ورودی دانشگاه فرهنگیان مورد بررسی قرار گرفت که ۳۲۰ نفر جذب دانشگاه شدند، همچنین در بخش شاغلان مدارس غیردولتی سه هزار و ۵۸۵ پرونده بررسی شد، ضمن اینکه ۲۱۳ نفر نیز از مستخدمان نهضت سوادآموزی و پیش‌دبستانی مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های حوزه پرورشی و فرهنگی، گفت: سازماندهی و توانمدنسازی نیروهای انسانی حوزه پرورشی، برگزاری جشنواره‌های برتر تربیتی با هدف کسب تجارب، برگزاری جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از مهم‌ترین اقدامات این بخش است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: کسب رتبه دوم کشوری در سازماندهی نیروهای انسانی حوزه پرورشی و کسب دو رتبه در جشنواره الگوهای برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از دیگر فعالیت‌های این بخش است.

فعالیت 15 آموزشگاه شاهد در استان

قائدامینی در تشریح مراحل ثبت‌نام در مدارس شاهد استان، بیان کرد: دو هزار و ۱۷۵ نفر جهت تحصیل در مدارس شاهد استان در سامانه سجا ثبت‌نام کردند که از این تعداد یک‌هزار و ۱۵۴ نفر پذیرفته و در ۱۵ آموزشگاه شاهد سراسر استان مشغول به تحصیل شدند.

وی تأکید کرد: برگزاری ۵۰ یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان و دیدار با خانواده‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان از دیگر فعالیت‌های بخش پرورشی و تربیتی هستند.

قائدامینی تصریح کرد: در حوزه معاونت توسعه برنامه‌ریزی و مدیریت مبلغ دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وام مرابحه به فرهنگیان پرداخت شد.

رتبه‌بندی بیش از ۱۳ هزار فرهنگی چهارمحال‌وبختیاری

وی در خصوص صدور احکام طرح رتبه‌بندی فرهنگیان، گفت: این طرح با مشکلاتی مواجه شد از جمله اینکه شامل کارکنان اداری، خدماتی و انبارداران هنرستان‌ها نمی‌شود، ضمن اینکه طرح تعجیل در اختصاص رتبه به شاغلان مناطق محروم که استان ما را نیز شامل می‌شد، در این طرح حذف شد که نارضایتی همکاران را به دنبال داشت.

قائدامینی تأکید کرد: مشکلات طرح رتبه‌بندی توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان احصا و طی نامه‌ای به وزارت‌خانه اعلام شد، باید گفت که از مجموع ۱۴ هزار و ۶۱۱ نفر، برای ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر حکم رتبه‌بندی صادر شده است.

وی از پرداخت ۹۰ میلیارد تومان دیون پاداش خدمت بازنشستگان سال ۹۷ خبر داد و گفت: دیون حق‌التدریس تا پایان سال ۹۳ و پرداخت دیون حق‌الزحمه امتحانات تا پایان سال ۹۷ از دیگر فعالیت‌های حوزه معاونت، پشتیبانی و توسعه و مدیریت هستند.

انتهای پیام
captcha