حمله به عین‌الاسد، شکستن هیمنه آمریکا بود
کد خبر: 3872228
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰

حمله به عین‌الاسد، شکستن هیمنه آمریکا بود

گروه سیاست و اقتصاد ــ امام جمعه موقت ایلام با اشاره به پیروزی ایران در حمله موشکی به عین‌الاسد، گفت: آمریکا و دیگران می‌خواهند که این فتح بزرگ یعنی شکستن هیمنه آمریکا از یاد برود، اما همه کشورهای اهل تحلیل به‌خوبی از آن گاه هستند.

حمله به عین‌الاسد، فتح بزرگ شکستن هیمنه آمریکا بود

به گزارش ایکنا از ایلام، حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین شمس‌الله سراج، امام جمعه موقت ایلام امروز، 27 دی‌ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اکراینی در تهران، اظهار کرد: در میان هجمه‌های دشمنان باید به یک مسئله فقهی توجه داشت و آن این است که در موضوعات این چنینی مبحث «سبب» و «مباشر» پیش می‌آید که باید دید کدام یک قوی‌تر است.

وی گفت: در این قضیه مسلم این است که سبب همه‌ این مشکلات، آمریکا و در رأس آن رئیس جمهور این کشور است، اگر کاری شده که اپراتور پای موشک دکمه‌ای را فشار داده باشد معلوم است که «سبب» یعنی ایجاد کننده‌ پارازیت صحنه را طوری گردانده که سبب اشتباه این شخص شود.

سراج با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه نباید منفعل عمل کند، گفت: چرا در شورای امنیت قصاص خون شهید سلیمانی را مطرح نمی‌کنند؟ چرا طلبکارانه برخورد نمی‌کنند؟ وقتی طلبکار نباشیم بدهکارمان می‌کنند. دنیا دنیای گرگ‌ها است. اگر در مسئله شهادت سردار سلیمانی طلبکارانه برخورد می‌شد محکومیت این قضیه را از شورای امنیت می‌گرفتید شاید قضیه جور دیگر می‌شد.

وی با بیان اینکه این انفعال برای ملت ما قابل پذیرش نیست، ادامه داد: درد کسانی که در این هواپیما به شهادت رسیدند خیلی سخت و سنگین است. اینها بی‌گناهانی بودند که در وسط این معرکه به شهادت رسیدند و نباید وسیله‌ای برای تحت‌الشعاع قرار دادن کارهای بزرگی باشد که روزهای قبل و شب حادثه انجام گرفت.

سراج تصریح کرد: آمریکا و دیگران این را می‌خواهند که آن فتح بزرگ یعنی شکستن هیمنه آمریکا از یاد برود، فتحی که الان همه کشورهای اهل تحلیل به خوبی آن را می‌دانند؛ لذا دستگاه دیپلماسی نگذارد که این موضوع از یاد برود بلکه باید طلبکارانه دنبال سبب این حادثه یعنی آمریکا باشند.

وی گفت: حادثه سقوط هواپیما تذکری بود که باید حواسمان از این به بعد باشد که در یک حمله نظامی علاوه بر ساختار موشکی، ساختار سایبری و جنگ الکترونیکی هم لازم است و در آینده در سطح یک جامعه پیشرفته تلاش خود را بیشتر در این زمینه به کار گیریم.

امام جمعه موقت ایلام ادامه داد: مردم تلاش‌های سپاه و نیروهای مسلح را در امنیت و آبادانی مناطق مختلف می‌بینند و پیام راهپیمایی امروز این است که ما همانگونه که عزادار شهیدان سانحه هوایی هستیم همانطور قدردان سپاه و عزیزانی که مملکت را نگه داشته‌اند هستیم.

سراج با اشاره به موضوع رد صلاحیت‌ها و سخنان اخیر رئیس جمهور در این زمینه گفت: نهاد شورای نگهبان سال‌هاست که کار خود را انجام می‌دهد و هیچ کسی نمی‌خواهد آخرت خود را به خاطر دنیای کسی به خطر بیندازد و این توصیه‌ بزرگان و فقهای شورای نگهبان به عوامل اجرایی است.

وی با بیان اینکه این را بدانیم که برخی‌ها مشکلاتی دارند و نمی‌شود با کسی که مشکل سیاسی و اقتصادی دارد با تسامح برخورد کرد در آن صورت این نظارت‌ها به درد نمی‌خورد، ادامه داد: در همین مجلس فعلی چرا باید 90 نفر به دلیل مشکلات اقتصادی رد صلاحیت شوند، یعنی نمایندگانی که قرار بوده به مجلس بروند تا از مملکت و اقتصاد و سیاست آن دفاع کنند الان مشکل اقتصادی دارند و سؤال اینجاست که آیا نماینده‌ای که مشکل اقتصادی دارد می‌تواند جلو اختلاس را بگیرد؟ برای خودم نیز شبهه است این کسانی که چند ماه به نمایندگیشان مانده و صلاحیتشان رد شده آیا حقوقی که می‌گیرند حلال است؟

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه الان شورای نگهبان متهم می‌شود که جناحی شده و می‌خواهد نیروی خودشان را بفرستند؟ ادامه داد:  چرا شخص دوم مملکت باید چنین حرفی را بزند؟ کسی که در این شرایط باید جز وحدت چیزی از زبانش بیرون نیاید چرا باید حرف اپوزیسیون را بزند؟ متأسفانه به جای اینکه به تقوا و یکپارچگی کشور توصیه کنند حرف‌های دیگران را می‌زند.

وی با انتقاد از رویکرد اقتصادی موجود گفت: این همه مقام معظم رهبری بر تکیه بر ظرفیت‌های داخلی تأکید دارند، برخی می‌گویند با تکیه بر داخل نمی‌توان کشور را اداره کرد. اگر معنایش این است که باید با همه رابطه داشته باشیم که مورد تأیید رهبری است اما اگر معنایش حتماً مذاکره با آمریکا و اروپا است غلط‌ ‌ترین حرف دنیاست. چه کسی با دشمن خودش که این طور شمشیر را از رو بسته و‌ سه کشور خبیثی که در این شرایط به جای همدردی با ایران مکانیزم ماشه را اجرایی می‌کند، می‌خواهد گفت‌وگو کند؟

امام جمعه موقت ایلام ادامه داد: مکانیزم ماشه هم هیچ خبری نیست چون تمام تحریم‌هایی را که قرار بود لغو کنند، لغو نکردند و چیزی از مکانیزم ماشه نمانده و فقط جنبه روانی دارد.

سراج گفت: دلیل اینکه با این همه نعمت از جمله معدن، نفت، گاز و طبیعت نمی‌توان کشور را به خوبی اداره کرد اشتباهاتی است که در مدیریت اقتصادی کشور وجود دارد.

وی با اشاره به 29 دی، روز ملی هوای پاک، گفت: خوشبختانه استان ایلام از این نعمت برخوردار است که امیداوریم با تولید خودروهای با ‌کیفیت و ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری این نعمت پایدار باشد.

انتهای پیام
captcha