برنامه بازدید از مسجد «کمبریج» انگلیس برگزار می‌شود
کد خبر: 3862199
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

برنامه بازدید از مسجد «کمبریج» انگلیس برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ــ برنامه بازدید از نخستین مسجد حامی محیط‌ زیست اروپا در شهر کمبریج، که به تازگی افتتاح شده، با هدف آشنایی غیرمسلمانان با فضای این مسجد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از کمبریج نت‌ورک، مسئولان مسجد کمبریج برای آشنایی غیرمسلمانان، امروز، شنبه، درهای این مسجد را بر روی عموم باز می‌کنند.
 
در این برنامه چند راهنما بخش‌های مختلف این مسجد را به بازدیدکنندگان معرفی کرده و همچنین نمایشگاهی از دستاوردهای دانشمندان مسلمان در علوم مختلف برپا خواهد شد.

«لوئیس هربرت»، رئیس شورای شهر کمبریج، در این باره گفت: من از همه می‌خواهم که از این عبادتگاه فوق‌العاده زیبا که متعلق به جامعه مسلمانان کمبریج است و ما به آن افتخار می‌کنیم بازدید کنند. این مسجد، سرسبزترین مسجد بریتانیاست. من از مشاهده اینکه ملاحظات زیست محیطی با چه ظرافتی در معماری آن رعایت شده و نیز از ترکیب نمادگرایی و زیبایی در آن شگفت زده شدم.
 
نخستین مسجد دوستدار محیط‌ زیست اروپا پنج‌شنبه در شهر کمبریج واقع در ۸۰ کیلومتری شمال لندن رسماً افتتاح شد. در این مراسم جمعی از رهبران دینی و سیاسی از جهان اسلام و مقامات محلی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha