تظاهرات گسترده در عراق/ اعلام حمایت از آیت‌الله سیستانی
کد خبر: 3861967
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷

تظاهرات گسترده در عراق/ اعلام حمایت از آیت‌الله سیستانی

گروه بین‌الملل ــ شهرهای مختلف عراق امروز، 14 آذرماه، شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از تظاهرات مسالمت‌آمیز و دعوت به اخراج عناصر خرابکار در تجمعات اعتراضی بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از المیادین، این تظاهرات از خیابان‌های فلسطین، الحبیبیه و الشعب آغاز شد و به سوی میدان «التحریر» بغداد، پایتخت عراق ادامه یافت.

تظاهرات‌کنندگان پلاکاردهایی در حمایت از آیت‌الله سیدعلی سیستانی، مرجع شیعیان عراق در دست داشتند و این تظاهرات در کربلا به درگیری نیروهای امنیتی با تعدادی از شهروندان عراقی انجامید که قصد حمله به ساختمانی دولتی در منطقه «البلدیه» را داشتند.

یک منبع پزشکی در دفتر بهداشت کربلا در این باره گفت: نیروهای مقابله با آشوب از گاز اشک‌آور و بمب‌های صوتی برای پراکنده‌کردن تظاهرات‌کنندگان استفاده کردند.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد حشد الشعبی (نیروهای بسیج مردمی) و نیروهای امنیتی عراق عملیات گسترده‌ای علیه بازماندگان داعش در غرب صحرای الانبار آغاز کرده‌اند.

نیروهای حشد الشعبی همچنین حمله داعش به نقطه‌ای امنیتی در اطراف روستای «البوبکر» در مرز دیالی و صلاح الدین را خنثی کردند.

یادآور می‌شود، برخی استان‌ها و شهرهای عراق از نهم مهرماه صحنه تظاهرات‌ اعتراض‌آمیز است و معترضین خواهان مقابله با فساد، ارتقاء خدمات‌رسانی و انجام اصلاحات جدی در دولت هستند.

تظاهرات‌کنندگان همچنین به کمبود امکانات و خدمات شهری و نبودن کار برای جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اعتراض دارند. تاکنون در جریان این اعتراضات شماری از تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی کشته شده‌اند.

انتهای پیام
captcha