حمایت از نخبگان، راهبرد توسعه فرهنگ قرآنی است
کد خبر: 3861251
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
حجت‌الاسلام عزیزی:

حمایت از نخبگان، راهبرد توسعه فرهنگ قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: شناسایی، حمایت و قدردانی از نخبگان قرآنی یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی است.

حمایت از نخبگان، راهبرد توسعه فرهنگ قرآنی است
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه ایلام، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مرتضی عزیزی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام امروز یازدهم آذر ماه در دیدار با نخبه قرآنی استان و دارنده مقام دوم کشوری در بخش حفظ 20 جزء قرآن کریم، اظهار کرد: بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ قرآن در جامعه، منجر به ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی، شناسایی، حمایت و قدردانی از نخبگان قرآنی به‌عنوان الگویی مناسب برای نسل جوان است، گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام وظیفه خود می‌داند به‌منظور توسعه فرهنگ قرآن و معارف عترت (ع) و همچنین باهدف الگوسازی نخبگان حوزه قرآن، از این قشر حمایت و قدردانی کند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، گفت: استان ایلام دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای درخشانی در حوزه فعالیت‌ها و رشته‌های قرآنی است که مایه مباهات و شکر گذاری به درگاه خداوند متعال است و باید تلاش کنیم که با همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی این استعدادها شکوفا و به جامعه معرفی شوند.
عزیزی با تأکید بر اینکه همه باید مشوق نسل جوان درراه اعتلای فرهنگ قرآنی باشیم، گفت: امامزادگان و موقوفات و قرآن کریم سه محور اصلی فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که لازم است که وقف نیت برای کارها و امور نیک و ترویج فرهنگ قرآنی نیز بیشتر از گذشته موردتوجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه خروجی فعالیت‌های قرآنی در این استان کسب مقام‌های ملی و حضور در مسابقات بین‌المللی ازجمله حضور خانم مریم شفیعی در مسابقات بین‌المللی است، گفت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند فعالیت‌های قرآنی است و امید است که روزبه‌روز شاهد افزایش فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در جای‌جای استان باشیم.
جواد نظری، حافظ قرآن کریم اعزامی از استان ایلام به چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه موفق به کسب رتبه دوم در رشته حفظ ۲۰ جزء این مسابقات گردید و ایشان هم‌اکنون در نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام مشغول فعالیت است.
انتهای پیام
captcha