۴۵ درصد موقوفات حوزه علمیه مازندران فاقد درآمدزایی است
کد خبر: 3858675
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳

۴۵ درصد موقوفات حوزه علمیه مازندران فاقد درآمدزایی است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: حدود ۴۵ درصد موقوفات حوزه‌های علمیه استان فاقد درآمد است و برای درآمدزایی این موقوفات جهت اجرای نیات واقفین خیراندیش نیازمند تلاش و همکاری روحانیون و علما هستیم.

۴۵ درصد موقوفات حوزه مازندران فاقد درآمدزاییحجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: حدود ۴۵ درصد موقوفات حوزه‌های علمیه استان فاقد درآمد است و برای درآمدزایی این موقوفات جهت اجرای نیات واقفین خیراندیش نیازمند تلاش و همکاری روحانیون و علما هستیم.

وی با بیان اینکه موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران در دو بخش متصرفی و غیر متصرفی اداره می‌شود، افزود: تعدادی از نیات موقوفات حوزه‌های علمیه مازندران برای خرید کتب علوم دینی است که در شهرستان‌های آمل و بابل توسط متولی اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه، یکی از سیاست‌های سازمان اوقاف احیای موقوفات حوزه‌های علمیه است، اظهار کرد: اجرای نیات موقوفات حوزه‌های علمیه در مازندران به خوبی اجرا می‌شود و این اقدام بر اساس نظر واقف در وقف‌نامه صورت می‌گیرد.

حیدری بیان کرد: موقوفات حوزه‌های علمیه باید با کمک روحانیون و علما احیا شود و اگر این مسئله به خوبی صورت گیرد مشکلات مالی و تجهیزاتی حوزه‌های علمیه استان برطرف خواهد شد.

وی از وجود ۱۳۱ موقوفه با نیت کمک به حوزه‌های علمیه در مازندران خبر داد و گفت: بخشی از این موقوفات دارای درآمد و بخشی دیگر فاقد درآمد است که در اختیار متولی و یا ادارات اوقاف است.

انتهای پیام
captcha