اجرای طرح «هر دانش آموز یک شهید» در همدان / برگزاری 40 عنوان برنامه در همدان
کد خبر: 3858655
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

اجرای طرح «هر دانش آموز یک شهید» در همدان / برگزاری 40 عنوان برنامه در همدان

گروه اجتماعی ـ فرمانده سپاه ناحیه همدان از اجرای طرح «هر دانش آموز یک شهید» در هفته بسیج خبر داد و گفت: در راستای آشنایی دانش آموزان با مبانی انقلاب و دفاع مقدس 8 هزار دانش آموز به نیت 8 هزار شهید استان به مدت یک ماه از باغ موزه همدان بازدید خواهند کرد.

اجرای طرح «هر دانش آموز یک شهید» در همدان / برگزاری 40 عنوان برنامه در همدانبه گزارش ایکنا از همدان، علی بقایی، فرمانده سپاه ناحیه همدان، پنج شنبه، 30 آبان ماه در نشست خبری چهلمین سال تأسیس شجره طیبه، اظهار کرد: هفته بسیج سال 98، از امروز 30 آبان ماه آغاز و تا 6 اذر ماه ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با بیان اینکه بسیج امسال در آستانه 40 سالگی تأسیس خود است گفت: شعار محوری هفته بسیج امسال، «بسیج 40 سال خدمت، جهاد و شهادت» است.

بقایی ادامه داد: امسال همزمان با هفته بسیج 40 عنوان برنامه اصلی و 400 ریز برنامه با همکاری بسیجیان، مسئولین و پایگاه‌های مقاومت شهر همدان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نخستین برنامه هفته بسیج صبح امروز با حضور بر مزار شهید گمنام باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد ابراز کرد: عطر افشانی و غبارروبی گلزار شهدا، با حضور مسئولین، آحاد مردم و خانواده شهدا امروز ساعت 14:30 بعدظهر انجام می‌شود.

بقایی گفت: سرکشی از 80 خانواده شهید بسیجی، دیدار مدیران دستگاه‌های اجرایی شهر همدان با فرمانده پایگاه‌های مقاومت بسیج و برگزاری برگزاری حداقل یک برنامه شاخص در سطح پایگاه‌های مقاومت از دیگر برنامه‌های این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری نشست‌های تخصصی در هزار و 200 حلقه صالحین شهر همدان با موضوع گفتمان بسیج و بیانیه گام دوم انقلاب و برگزاری دوره آموزشی ویژه مربی حلقه‌های صالحین در این ایام خبر داد.

وی ابراز کرد: ارائه خدمات اجتماعی و مشاوره توسط قرارگاه ولیعصر(عج) سپاه در 6 نقطه شهر همدان در 6 روز هفته بسیج و برگزاری 40 نشست بصیرتی در مساجد، ادارات، کارخانجات و مدارس شهر همدان با موضوع بسیج و بیانیه گام دوم انقلاب در هفته بسیج انجام خواهد شد.

بقایی ادامه داد: برگزاری 29 یادواره شهید به همت بسیجیان شهر همدان و برگزاری مراسم و نشست‌های بصیرتی با موضوع هفته بسیج در 28 مدرسه شهر همدان به همت بسیج فرهنگی و دانش آموزی و برپایی 40 میز خدمت در سطح مساجد، حسینیه و محلات شهر همدان از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

این مقام نظامی عنوان کرد: جهت آشنایی دانش آموزان با بسیج و برنامه‌های فعالان این حوزه امسال برای نخستین بار با همکاری آموزش و پرورش، شنبه 2 آذر ماه، زنگ بسیج، در سطح مدارس همدان به صدا درخواهد آمد.

وی از برپایی نمایشگاه دستاورد‌های 40 ساله بسیج از صبح امروز تا 7 آذر ماه در محل تالار قرآن، افتتاح 14 صندوق قرض الحسنه به همت بسیج محلات در پایگاه‌های مقاومت و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب در شهر همدان در این هفته خبر داد.

بقایی ادامه داد: برگزاری پیاده روی خانوادگی ویژه بسیجیان و خانواده‌های آنها و راه اندازی 3 ایستگاه ورزشی در شهرک مدنی و بهشتی، افتتاح ساختمان 5 پایگاه مقاومت بسیج در همدان و اجرای 7 پروژه اقتصاد مقاومتی به ارزش 700 میلیون تومان از برنامه‌های دیگری است که در این هفته اجرا خواهد شد. 

وی از اجرای طرح «هر دانش آموز یک شهید» در هفته بسیج خبر داد و گفت: در راستای آشنایی دانش آموزان با مبانی انقلاب و دفاع مقدس و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و امام(ره)، 8 هزار دانش آموز به نیت 8 هزار شهید استان از آغاز روز هفته بسیج تا یک ماه از باغ موزه همدان بازدید خواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان از برگزاری دوره آموزشی سواد فضای مجازی در مدارس خبر داد بیان کرد: این دوره آموزشی برای 6 هزار دانش آموزان پایه 10، 11 و 12 تحصیلی، 12 مربی و 6 هزار نفر از والدین دانش آموزان برگزار خواهد شد.

بقایی از برگزاری برنامه «بسیج لشگر انقلاب» در همدان خبر داد و ابراز کرد: اجتماع 10 هزار نفری بسیجیان همدان در روز سه شنبه 5 آذر ماه رأس ساعت 9 صبح در سالن انقلاب با عنوان «بسیج لشگر انقلاب» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: دیدار فعالان و نخبگان بسیج با نماینده ولی فقیه در استان، بازدید رایگان عموم شهروندان از باغ موزه دفاع مقدس در 5 آذرماه، ویزیت رایگان آحاد مردم در دو درمانگاه شهید شکری موحد و فارابی در 5 آذر ماه و برگزاری یادواره شهدای صنعت آب و برق استان در نیرو گاه مفتح همدان در تاریخ 7 آذر ماه از دیگر برنامه‌های این ایام است. 

این مقام مسئول از برپایی 8 نمایشگاه فرهنگی، هنری، صنایع دستی و اقتصاد مقاومتی در سطح پایگاه‌های مقاومت به همت بسیجیان، قرائت دعای ندبه در 12 نقطه شهر همدان و سخنرانی فرمانده سپاه استان پیش از خطبه‌های نماز جمعه فردا خبر داد.

وی با اشاره به اینکه برای فرماندهان پایگاه‌های مقاومت شهر همدان نیز برنامه‌ای ویژه در نظر گرفته شده است گفت: همایش بزرگ فرماندهان پایگاه‌های مقاومت 40 ساله همدان در نیمه اول سال 99 برگزار خواهد شد.

بقایی با بیان اینکه امروز بسیج سرمایه انقلاب است گفت: امروز بسیج به الگویی در سراسر دنیا تبدیل شده است، زمانی بسیج تنها برای بعد نظامی شکل گرفت اما امروز بسیج در 12 حوزه مختلف فعالیت دارد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه امروز بسیج در همه ابعاد انقلاب آمادگی و تخصص لازم برای ارائه خدمات دارد ادامه داد: امروز بسیج در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی، بصیرتی و آگاهی بخشی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی و بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه در صحنه حضور دارد. 

وی افزود: درست است که بسیج یک حرکت داوطلبانه است اما تفاوت آن با سایر حرکت‌های این چنین، قرب الی الله است که بسیج خالصانه و برای رضای خدا گام در مسیر می‌گذارد و به ارائه خدمت می‌پردازد.

بقایی با اشاره به اینکه باید قدردان بسیج و بسیجیان در جامعه بود گفت: متأسفانه ما نتوانسته ایم فعالیت‌های تربیتی، علمی، ورزشی و ... بسیج را به آحاد مردم معرفی کنیم لذا اهالی رسانه باید در معرفی استعداد‌های بسیج اهتمام داشته باشند. 

فرمانده سپاه ناحیه همدان گفت: اگر امروز به دنبال محل امنی برای تربیت، ارتقاء علم، کار مدیریتی و ... هستیم هیچ جایی امن‌تر، مهم‌تر و مطمئن‌تر از بسیج وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha