راهپیمایی ایرانیان در تفکیک معترضین از اغتشاشگران ابتکاری است که در عراق نداشتیم
کد خبر: 3858616
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
وزیر سابق حقوق بشر عراق:

راهپیمایی ایرانیان در تفکیک معترضین از اغتشاشگران ابتکاری است که در عراق نداشتیم

گروه حوزه‌های علمیه – فعال سیاسی عراق با بیان اینکه اعتراضات مردمی پذیرفتنی است، اما باید هوشیار بود تا دشمن روی موج اعتراضات سوار نشود، گفت: راهپیمایی مردمی حمایت از منویات مقام معظم رهبری و پایان دادن به هجمه اغتشاشگران و فریب‌خوردگان داخلی، ابتکار ارزشمند و مدبرانه ملت ایران است که ما متأسفانه این تدبیر را در عراق نداشته‌ایم.

به گزارش ایکنا، محمدمهدی البیاتی، وزیر سابق حقوق بشر عراق، امروز، پنج‌شنبه،۳۰ آبان‌ماه، با حضور در پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی(ص) در جمع مدیران و گروه‌های علمی این پژوهشگاه اظهار کرد: بیش از دو دهه است که مقام معظم رهبری از شبیخون فرهنگی و جنگ نرم برای همه ملت‌ها اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی سخن گفته‌اند و هر از گاهی با چنین اقدامات خرابکارانه‌ای با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و دول عربی سرسپرده منطقه در کشور‌های عراق، لبنان، سوریه و چند روز اخیر هم در ایران شاهد هستیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و بین‌المللی افزود: هر بار دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه ایران دسیسه‌ای کرد که همه شاهد آن بوده‌ایم که با رهبری امام خامنه‌ای هر بار با شکست مواجه شد، اما بدان معنا نیست که خطر وجود ندارد؛ جنگ نرم پدیده‌ای طولانی است، همان‌طور که در لبنان اعتراضات را به این شکل پیش برد، بعد به عراق کشیده شد و طی روز‌های گذشته در ایران نیز خود را نشان می‌دهد.

البیاتی ادامه داد: طی این روز‌ها ابزار پدیده جنگ نرم که اعتراضات را تحت‌الشعاع قرار داده بنزین است؛ در عراق بنزین ایرانی را گران می‌خریم؛ بنزین در عراق بعضاً تا لیتری ۱۲ هزار تومان و حتی بیشتر به فروش می‌رسد و در افغانستان تا ۱۵ هزار تومان باید هزینه پرداخت کرد. قیمت بنزین در کشوری مانند ایران که سال‌هاست مورد تحریم‌های ظالمانه غرب قرار دارد، چیز زیادی نیست، اما مهم این است که با نظر موافق سران نظام تحقق یافته است.

موج‌سواری دشمن بر اعتراضات

این فعال سیاسی کشور عراق تصریح کرد: اعتراضات به‌حق و مردمی در کشور پذیرفته است، اما باید هوشیار بود که دشمن تلاش دارد روی موج اعتراضات سوار شود. به نظر می‌رسد محدود کردن اینترنت در عراق و ایران کاری حکیمانه‌ای بود.

وزیر سابق حقوق بشر عراق تأکید کرد: وقتی اعتراضات خارج از کشور هدایت می‌شود محدود کردن اینترنت جلوی هدایت را می‌گیرد. برای نمونه با چند تن از جوانان عراقی که در شلوغی‌های گذشته علیه ایران شعار می‌دادند، سؤال کردم به چه دلیل علیه ایران شعار می‌دهید؟ وقتی از مشکلات می‌گفتند، می‌پرسیدم که ارتباط ایران با این مشکلات عراق چیست؟ ارتباط ایران با بیکاری که از آن صحبت می‌کنید چیست؟ اینجا دیگر جوابی نداشتند و سکوت می‌کردند و می‌گفتند نمی‌دانیم فقط از ما خواستند که بیاییم راهپیمایی و خیابان را شلوغ کنیم. به نظر می‌رسد اعتراضات در ایران که صف معترضین را از اغتشاشگران جدا می‌کند، مدبرانه است و ما در عراق متأسفانه این تدبیر را نداشته‌ایم.

انتهای پیام
captcha