شکایت معلمان کانادایی از قوانین ضدحجاب در ایالت «کبک»
کد خبر: 3858481
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰

شکایت معلمان کانادایی از قوانین ضدحجاب در ایالت «کبک»

گروه بین‌الملل ــ چند گروه و سازمان کانادایی از جمله اتحادیه معلمان ایالت کبک، از مسئولان این ایالت به دلیل اجرای قانون ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی در مشاغل دولتی به دادگاه شکایت کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از دیلی‌صباح،  اتحادیه معلمان ایالت کبک که 45 هزار عضو دارد و چند گروه و سازمان دیگر از مسئولان ایالت به دلیل اجرای قانون ممنوعیت استفاده از نمادهای دینی در مشاغل دولتی به دادگاه شکایت کرده‌اند.

شکایت این سازمان‌ها علیه قانون سکولاریسم دولتی است که امسال در مجلس این ایالت به تصویب رسید و استفاده از پوشش دینی از جمله حجاب را در هنگام کار ممنوع کرده است.

یک شرکت حقوقی مستقر در کبک این شکایت را از جانب موکلان خود طرح کرده است. علاوه بر این، چند گروه دیگر از جمله شورای ملی مسلمانان کانادا با این استدلال که این قانون به صورت ناعادلانه زنان مسلمان محجبه را هدف می‌گیرد، شکایت جداگانه‌ای را تنظیم کرده‌اند.

ایالت کبک بیش از سایر ایالت‌های کانادا با رشد چشمگیر اسلام‌هراسی و احساسات ضد اسلامی روبرو بوده است. بنابر اعلام پلیس، حدود 58 درصد از جرایم ناشی از تنفر دینی و نژادی در سال جاری در مونترال،‌ بزرگترین شهر کبک، علیه مسلمانان انجام شده است.
 
انتهای پیام
captcha