عضویت بیش از ۱۴ هزار نفر در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد سمنان
کد خبر: 3857745
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹

عضویت بیش از ۱۴ هزار نفر در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد سمنان

گروه اجتماعی ــ سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان سمنان از عضویت ۱۴ هزار و ۸۳۹ نفر در کتابخانه‌های این کانون در استان سمنان خبر داد.

عضویت بیش از ۱۴ هزار نفر در کتابخانه‌های کانون‌های مساجد سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام سیدعلی موسوی، سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان  امروز 26 آبان با بیان اینکه در مجموع ۸۶ کتابخانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان فعال هستند گفت: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی نظیر ساخت کتابخانه بهترین راه مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد کتابخانه ۶۳ کتابخانه شهری و ۲۳ واحد دیگر روستایی است که تلاش برای تجهیز کتابخانه‌های روستاها از برنامه‌های این ستاد است اظهار کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، جذب جوانان و نوجوانان به کتابخانه مساجد، انس بیشتر عموم مردم به ویژه نسل جوان با کتاب و ترغیب به مطالعه کتب دینی و مفید برنامه‌های مختلفی در کتابخانه‌های مساجد استان سمنان در حال برگزاری است.

موسوی ادامه داد: برنامه‌های هفته کتاب کتابخانه‌های مساجد در تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کتابخوانی باید به یک عادت همیشگی در مردم به ویژه جوانان تبدیل شود و تاکید معظم له در خصوص افزایش سرانه مطالعه در بین آحاد جامعه برنامه ریزی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان سمنان در خصوص برنامه‌های هفته کتاب در کتابخانه‌های مساجد گفت: حضور کتابداران و اعضای فعال کتابخانه‌های مساجد در نمازجمعه، توزیع کتاب و ثبت نام از علاقمندان برای عضویت در کتابخانه‌های مساجد، برگزاری مسابقات کتابخوانی با موضوع‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی، برگزاری نشست با حضور کتابداران و... از برنامه های پیش بینی شده است.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان یادآور شد: نوجوانان و جوانان با حضور در کتابخانه های مساجد می‌توانند با استفاده از منابع علمی و آموزشی و دینی به مدارج معنوی و علمی ارزشمندی دست یابند افزود: کانون‌های مساجد، ظرفیت‌‌های بالقوه‌ای در تقویت و ترویج فرهنگ کتابخوانی دارند.

انتهای پیام
captcha